נמצאו 409 ספרים בקטגוריה
לכל הספרייה
מאת: Rita Carmel, Janet Goren
תיאור: MAKING SENSE is a motivating course for four-point classes in high school. It is an adaptation of the popular book, IT MAKES SENSE, and is approved for the Revised English Curriculum.
ERIC COHEN BOOKS בע"מ
מאת: Judi Alexander, Vicky Tsur
תיאור: COOL! is a comprehensive course for the sixth grade, containing all the requirements of the Revised English Curriculum. It is approved by the Ministry of Education  
ERIC COHEN BOOKS בע"מ
מאת: Harriet Coddington
תיאור: IMAGINE is a rich, motivating course for ninth-grade students, containing all the requirements of the Revised English Curriculum. It is approved by the Ministry of Education.
ERIC COHEN BOOKS בע"מ
מאת: פרג'ון ויליאם
תיאור: ספר זה מיועד לתת מידע אודות מוצרים שונים. נעשו מאמצים רבים לגרום לכך שהספר יהיה שלם ואמין ככל שניתן, אך אין משתמעת מכך כל אחריות שהיא.
המידע ניתן "כמות שהוא (" as is " ). ויליאם פרג'ון אינו אחראי כלפי כל יחיד או ארגון עבור כל אובדן או נזק אשר ייגרם, מהמידע שבספר זה.
לשם שטף הקריאה כתוב ספר זה בלשון זכר בלבד. ספר זה מיועד לגברים ונשים כאחד ואין בכוונתי להפלות או לפגוע בציבור המשתמשים/ות.
תכנים שאינם שייכים לתוכנית הלימודים:
הספר מכיל נושאים שאינם כלולים בתוכנית הלימודים החדשה, בכל מקום בו מופיע נושא כזה אני מציין זאת.
הסיבה להכללת נושאים אלו נועדה להשלים מידע הקשור לשפת java , גם לאלו המעיינים ומשתמשים בספר ללא קשר לתוכנית הלימודים, כמו כן מענה למצב בו יהיה שינוי בתוכנית ונושאים אלו ייכללו.
מאת: צוות מתמטיקה מטח
תיאור: המדריך למורה עוסק בנושאים:
א. הכרת המספרים עד 10
ב. חיבור וחיסור עד 10  
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
מאת: מטח צוות מדע וטכנולוגיה
תיאור: הספר 'פיזיקה לכיתה ט' דן במושגים, בתופעות ובחוקים מתחום הפיזיקה, הנוגעים לאנרגיה, בהיבטים הנדסיים –טכנולוגיים הנוגעים לתחום זה, ובהשפעת הטכנולוגיה על החברה ועל הסביבה.
פיזיקה היא מדע העוסק בחקר תופעות הטבע הבסיסיות. לדוגמה, גוף הנופל מגובה, תנועה של גרמי השמים כמו כוכבי לכת וירחים, קרינת השמש, מבנה האטום ועוד.
הפיזיקה עוסקת בשאלות כגון אלו: כיצד משתנה המהירות של גוף הנופל מגובה? כיצד קרינה המגיעה מן השמש משפיעה על התחממות כדור–הארץ? מהו האור? מה משפיע על עוצמת הזרם במעגל החשמלי? (מתוך המבוא).
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
מאת: איילת גרשוני, דינה טלר, יעל יבנין, דפנה ידידיה-קימל, ענבר מימר
תיאור: בספר זה בחרנו, במיוחד עבורכם, נושא חשוב ומעניין, "בין אדם לחברו בפרשת השבוע".
בכל שבוע נפגוש עניין אחר הקשור לנושא זה ונעסוק בהיבטיו השונים: נלמד "פסוקים" מן המקרא ונקבל "מכתבים מחידקל" הפיל, נעיין ב"מדרש - מפי חכמים" ונקרא סיפור או שיר במדור "בין השורות".
קרן תל"י
מאת:
תיאור: كتابُ التدريسِ العربيّة لغتنا للصفّ السادس هو تتمّة لسلسلة كُتب العربيّة لغتنا الّتي تهدف إلى تنمية وتطوير المهارات اللغويّة المختلفة عند التلاميذ، بما يتلاءم مع رؤيا وأهداف المنهج الجديد للّغة العربيّة المعنيّ بالمرحلة الابتدائيّة، الصادر في العام 2009.
يُراعي كتاب التدريس الموضوع بين أيديكم، الخصائص العمريّة للتلاميذ، ويُجيب عن متطلّبات نموّ التلميذ العقليّ، النفسيّ والاجتماعيّ، حتّى تُسهِم اللغة في عمليّة التنمية الشاملة لشخصيّتهِ.
هذا، ويشمل كتاب التدريس نصوصًا أدبيّة ونصوصًا وظيفيّة على مختلف أنواعها تتماشى ومتطلّبات المنهج وتتلاءم والمعايير الموضوعة في الامتحانات المحلّيّة والعالميّة، بحيث تفسح النصوص على تنوّعها للتلاميذ إمكانيّة تذوّق كلّ نوع أدبيّ أو وظيفيّ، للتعاطي معه لاحقًا من خلال مهارات اللغة الأربع ومِرقاة الفهم) سُلّم الفهم).
الجديد في هذا الكتاب، هو تخصيص فعّاليّات لتعلّم المفردات من خلال وضع استراتيجيّات تَعلّم بشكل مباشر) معالجة مقصودة للمعلومات اللغويّة)، وبشكل غير مباشر) معالجة المفردات من خلال إدارة عمليّة التعلّم)، وذلك أنّ حجم الثروة اللفظيّة -اللغويّة يرتبط ارتباطًا وثيقًا بالقدرة على الكتابة والاستيعاب القرائيّ.
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
מאת: צוות מתמטיקה מטח
תיאור: פרקי הלימוד לכיתה ב - ספר 6:
• בעיות השוואה (חיבוריות)
• כפל וחילוק
• בעיות כפליות
• נושאים נוספים (חצי ורבע, מספרים שליליים)
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
מאת: צוות מתמטיקה מטח
תיאור: פרקי הלימוד לכיתה ב - ספר 5:
• כפל
• המבנה העשרוני - חלק ב
•חקר נתונים
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
מאת: צוות מתמטיקה מטח
תיאור: פרקי הלימוד לכיתה ב - ספר 4: • חיבור וחיסור עד 20 • המבנה העשרוני - חלק א • בעיות חיבוריות •גימטרייה
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
מאת: צוות מדעים מטח
תיאור:
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
מאת: צוות היסטוריה מטח
תיאור: המדריך למורה שלפניכם מלווה את הספר מסורת ומודרנה בעת החדשה בתולדות העמים ובתולדות ישראל. הספר מיועד לתלמידים בכיתה י אשר לומדים לבחינת הבגרות ביחידה א' בהיקף לימוד של 90 שעות.
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
מאת: פרג'ון ויליאם
תיאור: ספר זה מיועד לתת מידע אודות מוצרים שונים. נעשו מאמצים רבים לגרום לכך שהספר יהיה שלם ואמין ככל שניתן, אך אין משתמעת מכך כל אחריות שהיא.
המידע ניתן כמות שהוא (" as is " ). ויליאם פרג'ון אינו אחראי כלפי כל יחיד או ארגון עבור כל אובדן או נזק אשר ייגרם, מהמידע שבספר זה.
לשם שטף הקריאה כתוב ספר זה בלשון זכר בלבד. ספר זה מיועד לגברים ונשים כאחד ואין בכוונתי להפלות או לפגוע בציבור המשתמשים/ות.
מוקדם או מאוחר - ישנם נושאים שרוכזו במיקום מסויים בספר, חלק מהנושאים כוללים תתי נושאים או דוגמאות שהסברם מופיע רק בהמשך הספר .
ריכוז הנושאים נעשה מטעמי נוחות לאפשר לתלמיד לעיין בכל הידע הקשור לאותו נושא במקום מסויים בספר.
מאת:
תיאור: מילה טובה - היא סדרה מתקדמת ועדכנית להוראת עברית בבית הספר היסודי.
מילה טובה - כוללת מגוון של יצירות ספרות, טקסטים עיוניים וטקסטים מן המקורות היהודיים.
מילה טובה - מכילה מבחר עשיר של פעילויות לתלמיד. הפעילויות נועדו להקנות אסטרטגיות קריאה; לפתח כישורי הבעה בעל-פה ובכתב בדגש על התהליך ועל הערכת התוצר; לעורר מודעות לשונית ולהרחיב ידע לשוני בשפה הדבורה ובשפה הכתובה; לטפח חיבת קריאה.
מילה טובה - מניחה תשתית למיומנויות המאה העשרים ואחת – אוריינות דיגיטלית, למידה שיתופית, חקר וחשיבה יוצרת.
מילה טובה - מאורגנת על פי לוח השנה – עונות, חגים וימים מיוחדים.
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
מאת:
תיאור: מילה טובה -  היא סדרה מתקדמת ועדכנית להוראת עברית בבית הספר היסודי.
מילה טובה - כוללת מגוון של יצירות ספרות, טקסטים עיוניים וטקסטים מן המקורות היהודיים.
מילה טובה - מכילה מבחר עשיר של פעילויות לתלמיד. הפעילויות נועדו להקנות אסטרטגיות קריאה; לפתח כישורי הבעה בעל-פה ובכתב בדגש על התהליך ועל הערכת התוצר; לעורר מודעות לשונית ולהרחיב ידע לשוני בשפה הדבורה ובשפה הכתובה; לטפח חיבת קריאה.
מילה טובה - מניחה תשתית למיומנויות המאה העשרים ואחת – אוריינות דיגיטלית, למידה שיתופית, חקר וחשיבה יוצרת.
מילה טובה - מאורגנת על פי לוח השנה – עונות, חגים וימים מיוחדים.
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
מאת: מטח צוות מדע וטכנולוגיה
תיאור: הספר "כימיה ומדעי החיים לכיתה ט" עוסק במושגים, בתופעות, בתהליכים ובהיבטים טכנולוגיים הנוגעים לתחומי הכימיה והביולוגיה, ובהשפעת הטכנולוגיה על החברה ועל הסביבה.
ספר לימוד זה פותח בהתאם לתכנית הלימודים החדשה של משרד החינוך, והוא כולל את כל הנושאים במדעי החיים (ביולוגיה) ובכימיה שנקבעו לכיתה ט בתכנית הלימודים המעודכנת במדע וטכנולוגיה (2013).
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
מאת:
תיאור: יצירות הספרות בספר נבחרו מתוך רשימת היצירות שבנספח לתכנית הלימודים בחינוך לשוני( 2011). היצירות, המלוות בפעילויות מגוונות לתלמידים, מאפשרות יישום של התוספת לתכנית הלימודים.
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
מאת: צוות מטח .
תיאור: חוברת פעילות המלווה את לימוד ספר בראשית, על פי תכנית הלימודים לכיתות א-ב בחינוך הממלכתי:
•היכרות עם עלילת הסיפור המקראי.
•התמקדות במסרים העיקריים בכל פרק.
•שאלות להעמקה בטקסט ולשיחה בכיתה.
•עידוד הבעת עמדה ומתן כלים לחשיבה ביקורתית.
•דיון בסוגיות חברתיות וערכיות, הרלוונטיות לחיי הלומדים ועולות מהסיפור המקראי.
•הרחבת הנושא באמצעות מדרשים, פרשנות, ציורים ושירים.
•עידוד יצירה כחלק מתהליך הלמידה.
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
מאת: Nicole Broder, Nina Daon
תיאור:
ERIC COHEN BOOKS בע"מ
מאת: צוות היסטוריה מטח
תיאור: ספר הלימוד שלפניכם מבקש להתחקות אחר תהליך המודרניזציה תוך התייחסות למתחים שהיו טמונים בקיומו.
בשתי היחידות הראשונות נעסוק בביטויי המודרנה בתולדות העמים החל במאה ה 16 ועד אמצע המאה ה 20 באירופה, שהייתה זירת ההתרחשות המרכזית.
ביחידה השלישית ניווכח כיצד התופעות הכלליות, שתוארו בשתי היחידות הראשונות, השפיעו על החברה היהודית במקומות שונים בעולם - באירופה, בצפון אפריקה, באסיה ובאמריקה.
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
מאת:
תיאור: كتابُ التدريسِ العربيّة لغتنا للصفّ السادس هو تتمّة لسلسلة كُتب العربيّة لغتنا الّتي تهدف إلى تنمية وتطوير المهارات اللغويّة المختلفة عند التلاميذ، بما يتلاءم مع رؤيا وأهداف المنهج الجديد
للّغة العربيّة المعنيّ بالمرحلة الابتدائيّة، الصادر في العام 2009.
يُراعي كتاب التدريس الموضوع بين أيديكم، الخصائص العمريّة للتلاميذ، ويُجيب عن متطلّبات نموّ التلميذ العقليّ، النفسيّ والاجتماعيّ، حتّى تُسهِم اللغة في عمليّة التنمية الشاملة لشخصيّتهِ.
هذا، ويشمل كتاب التدريس نصوصًا أدبيّة ونصوصًا وظيفيّة على مختلف أنواعها تتماشى ومتطلّبات المنهج وتتلاءم والمعايير الموضوعة في الامتحانات المحلّيّة والعالميّة، بحيث تفسح النصوص على
تنوّعها للتلاميذ إمكانيّة تذوّق كلّ نوع أدبيّ أو وظيفيّ، للتعاطي معه لاحقًا من خلال مهارات اللغة الأربع ومِرقاة الفهم) سُلّم الفهم).
الجديد في هذا الكتاب، هو تخصيص فعّاليّات لتعلّم المفردات من خلال وضع استراتيجيّات تَعلّم بشكل مباشر) معالجة مقصودة للمعلومات اللغويّة)، وبشكل غير مباشر) معالجة المفردات من
خلال إدارة عمليّة التعلّم)، وذلك أنّ حجم الثروة اللفظيّة -اللغويّة يرتبط ارتباطًا وثيقًا بالقدرة على الكتابة والاستيعاب القرائيّ.
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
מאת:
תיאור: (מתוך ההקדמה:) המפגש עם השפה הערבית בכיתה ח ממשיך להיות משמעותי מבחינת גיבוש עמדות כלפיה ומוטיבציה להמשך לימודה.
הספר "לומדים ערבית ספר ג", הוא השלישי בסדרה של שלושה ספרים ללימוד ערבית לתלמידים דוברי עברית בחטיבות הביניים.
מבחינת פילוסופיית ההוראה והתכנים שלו הוא המשך ישיר לחומר שנלמד בספר לומדים ערבית ספר ב.
הספר ממשיך להציג את השפה הספרותית הקרובה ככל האפשר לשפה המדוברת, כדי לקרב את התלמידים לשפה הנשמעת סביבם ולגרום להם הנאה בלמידה, עניין וחוויות הצלחה בכל שלב משלבי הלמידה.
הספר מותאם לתכנית הלימודים של משרד החינוך והתרבות (2009) ויש לו גם גרסה דיגיטלית.
העקרונות המנחים הנמצאים בבסיסו של הספר:
1. הסברים דקדוקיים מדורגים ומותאמים להתקדמות הלמידה )דקדוק פונקציונלי( ולצרכים התקשורתיים.
2. שפת האם של הלומד, העברית, משמשת משענת ללימוד אוצר מילים ונושאים דקדוקיים.
3. היכולת התקשורתית של הלומד מקבלת חשיבות רבה במהלך הלמידה.
4. השפה, התרבות והאזור שאנו חיים בו משולבים זה בזה במהלך הלימוד.
5. ארבע מיומנויות היסוד נלמדות במקביל תוך מתן דגש מיוחד להבנת הנשמע ולהבעה בעל-פה.
6. לימוד השפה הערבית הסטנדרטית, הקרובה ככל האפשר לשפת השיח.
7. חומר הלימוד תומך במורה (הוראות לתרגילים בערבית ובעברית, גמישות בהפעלה, קטעי העשרה).
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
מאת: דניאל הרטמן, רני יגר, עמית אלון, אשר גרינר
תיאור: "לעתים נראה כאילו לא בחרנו בזהותנו: לא בחרנו בהורינו, לא בחרנו בהשתייכותנו הלאומית, לא בחרנו היכן להיוולד.
אולם בזהותנו ישנם רכיבים רבים שבהם כן בחרנו.  וכמו כן בידינו לבחור איזו משמעות להעניק לאותם רכיבים בזהותנו שבהם לא בחרנו.
כך היא הזהות היהודית עבור רבים מאתנו. עבור אלו שנולדו כיהודים בארץ ישראל, היהדות אינה נראית כבחירה והיא אולי אף מובנת מאליה: אנו חיים בסביבה יהודית, מציינים את החגים והמועדים היהודיים ומדברים בשפת היהודים — עברית.
בספר לימוד זה נדון בזהות היהודית. אנו סבורים שמתוך לימוד מקורות יהודיים העוסקים בהיבטים שונים של זהות יהודית ניתן לדעת יותר, וכך לבחור בזהות היהודית שלנו, כפי שהיא מתאימה לנו, ולמצוא בה משמעות.
ההלכה היהודית והחוק במדינת ישראל מגדירים יהודי כמי שאמו יהודייה. בספר נדון בהגדרה זו, וכן נציג דרכים אחרות להגדרת היהדות והיהודים, ונראה כי הבחירה ביהדות יכולה לבוא מכיוונים שונים ומגוונים.
אנו סבורים שהזהות היהודית העצמית שלנו) שאינה בהכרח על פי ההגדרה ההלכתית או החוקית (מושתתת על יסודות שונים.
אנו ציבור מגוון של אנשים ויש בקרבנו יהודים שונים שבסיס הזהות שלהם אף הוא מגוון. יש הדבקים בהגדרה ההלכתית כיסוד לזהותם; יש הרואים בשפה העברית יסוד מרכזי ביהדותם; ויש שעצם הישיבה בארץ ישראל היא עבורם יסוד לזהות יהודית" (מתוך ההקדמה).
תכנית בארי - מכון שלום הרטמן
מאת: דפנה ידידיה-קימל, דוב אברמסון, ענבל ארד, איילת גרשוני, שרון מלמד, אלה ארזי
תיאור: "עמי וארצי בפרשת השבוע":
בספר זה התלמידים יוכלו לפגוש בכל שבוע פסוקים מתוך פרשת השבוע, מכתב מתמי ושאולי הטסים מעל שמי ארצנו בכדור פורח, פרשנות על פסוקי הפרשה, מדרש מספרות חז"ל, "נקודת חן" שבה יכירו אתרים שונים בארץ , "יש לי מושג" ובו מושגים ותמונות מעולם היהדות, ובמדור "ספר טוב" ימצאו המלצה על ספר.
עוד מופיעים בכל פרשה חידות וקומיקס, ולסיום גם שיר זמר "מזמרת הארץ" - וכל המדורים קשורים לנושאים שונים על עם ישראל ועל ארץ ישראל.
קרן תל"י
מאת: Maggie Ben Zion
תיאור: THAT’S RIGHT is an engaging, up-to-date course for 3-point students at Intermediate Level, Stage 2 in high school. It is written in accordance with the Revised English Curriculum and approved by the Ministry of Education.
ERIC COHEN BOOKS בע"מ
מאת: Debra Emanuel, Debi Partouche
תיאור: On Track PRACTICE BOOK accompanies On Track a motivating course of study for average level students at Stage One of the Intermediate Level.
ERIC COHEN BOOKS בע"מ
מאת: Debi Partouche, Maggie Ben Zion
תיאור: English for Today- Przctice Book is an optional component of , a contemporary course for Junior High School students at Foundation Level, Stage Three
ERIC COHEN BOOKS בע"מ
מאת:
תיאור: ספרי הלימוד לחינוך לשוני בסדרה מילה טובה פותחו בהתאם לתכנית הלימודים לחינוך לשוני לבית-הספר היסודי, ובהשפעת תובנות וידע שהצטברו מהתנסויות, מהדים מהשטח ומתקשורת שוטפת עם מורים ומדריכים* בתחום החינוך הלשוני.
כמו כן נשענים על מסמכים מעודכנים של משרד החינוך, הנוגעים ליעדי החינוך הלשוני, ובנספח לתוכנית הלימודים הנוגע ליצירות הספרות (הוצג בנוב' 2011).
הספרים עונים על הנדרש בתכנית הלימודים בהיצע רחב של טקסטים לסוגיהם, ובכלל זה טקסטים מעולם השיח של הספרות ושל המקורות היהודיים, וכן על הצורך בעיסוק מעמיק בהבנה, בהבעה בכתב ובעל-פה, בדרכי תשאול מגוונות, בהוראת נושאי לשון ובתרגולם, בהרחבת אוצר המילים ובפעילויות המפתחות רמות חשיבה גבוהות.
הספרים מציעים דרך של ארגון תֶמָטִי )נושאי( של טקסטים במגוון סוגות.
העיקרון התמטי מוביל למימוש הרעיונות והמטרות של תכנית הלימודים (תשס"ג), בהתאמה לגיל התלמידים ולכשירות הלשונית המצופה מהם (מתוך ההקדמה).
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
מאת:
תיאור: ספרי הלימוד לחינוך לשוני בסדרה 'מילה טובה' פותחו בהתאם לתכנית הלימודים לחינוך לשוני לבית הספר היסודי והנספח לתכנית הלימודים הנוגע ליצירות הספרות, ובהשפעת תובנות וידע שהצטברו מתקשורת שוטפת עם מורים ומדריכים בתחום החינוך הלשוני.
הספרים עונים על הנדרש בתכנית הלימודים בהיצע רחב של טקסטים לסוגיהם, ובכלל זה טקסטים מעולם השיח של הספרות ושל המקורות היהודיים, וכן הספרים עונים על הצורך בעיסוק מעמיק בהבנה, בהבעה בכתב ובעל פה, בדרכי תשאול מגוונות, בהוראת נושאי לשון ובתרגולם, בהרחבת אוצר המילים ובפעילויות המפתחות רמות חשיבה גבוהות.
הספרים מציעים ארגון תמָטי (נושאי) של טקסטים במגוון סוגות.
העיקרון התמטי מוביל למימוש הרעיונות והמטרות של תכנית הלימודים, בהתאמה לגיל התלמידים ולכשירות הלשונית המצופה מהם.
העיקרון התמטי נבחר כמתאים לתלמידי בית הספר היסודי.
נושאי התוכן השונים מעשירים את הידע הקיים אצל התלמידים (עולם המושגים, אוצר המילים, הרעיונות).
ההעשרה מובילה לביסוס התוכן, ועם ביסוס זה אפשר לעסוק בנושאים מופשטים יותר של מבני השיח – סוגות וחשיבה על השפה (מטא לשון).
כך למשל כדי לכתוב טקסט בסוגה הטיעונית שכנועית - בנושא שמירה על בעלי חיים, על התלמיד לרכוש ידע בנושא, שאם לא כן יתקשה התלמיד לכתוב טיעונים ונימוקים בנושא שאינו מכיר.
מטרת הספרים: לסייע למורים לתת לתלמידים ציוני דרך מפורשים ומנחים בדרכם אל היעדים שתכנית הלימודים מציבה.
היעדים מתורגמים ליחידות לימוד הנושאות תוכן איכותי הכולל מפגשים עם תרבות, ידע וערכים (מתוך ההקדמה).
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
מאת:
תיאור: ספרי הלימוד לחינוך לשוני בסדרה מילה טובה פותחו בהתאם לתכנית הלימודים לחינוך לשוני לבית-הספר היסודי, ובהשפעת תובנות וידע שהצטברו מהתנסויות, מהדים מהשטח ומתקשורת שוטפת עם מורים ומדריכים* בתחום החינוך הלשוני.
כמו כן נשענים על מסמכים מעודכנים של משרד החינוך, הנוגעים ליעדי החינוך הלשוני, ובנספח לתוכנית הלימודים הנוגע ליצירות הספרות (הוצג בנוב' 2011).
הספרים עונים על הנדרש בתכנית הלימודים בהיצע רחב של טקסטים לסוגיהם, ובכלל זה טקסטים מעולם השיח של הספרות ושל המקורות היהודיים, וכן על הצורך בעיסוק מעמיק בהבנה, בהבעה בכתב ובעל-פה, בדרכי תשאול מגוונות, בהוראת נושאי לשון ובתרגולם, בהרחבת אוצר המילים ובפעילויות המפתחות רמות חשיבה גבוהות.
הספרים מציעים דרך של ארגון תֶמָטִי )נושאי( של טקסטים במגוון סוגות.
העיקרון התמטי מוביל למימוש הרעיונות והמטרות של תכנית הלימודים (תשס"ג), בהתאמה לגיל התלמידים ולכשירות הלשונית המצופה מהם (מתוך ההקדמה).
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
מאת:
תיאור: ספרי הלימוד לחינוך לשוני בסדרה 'מילה טובה' פותחו בהתאם לתכנית הלימודים לחינוך לשוני לבית הספר היסודי והנספח לתכנית הלימודים הנוגע ליצירות הספרות, ובהשפעת תובנות וידע שהצטברו מתקשורת שוטפת עם מורים ומדריכים* בתחום החינוך הלשוני.
הספרים עונים על הנדרש בתכנית הלימודים בהיצע רחב של טקסטים לסוגיהם, ובכלל זה טקסטים מעולם השיח של הספרות ושל המקורות היהודיים, וכן הספרים עונים על הצורך בעיסוק מעמיק בהבנה, בהבעה בכתב ובעל פה, בדרכי תשאול מגוונות, בהוראת נושאי לשון ובתרגולם, בהרחבת אוצר המילים ובפעילויות המפתחות רמות חשיבה גבוהות.
הספרים מציעים ארגון תמָטי (נושאי) של טקסטים במגוון סוגות.
העיקרון התמטי מוביל למימוש הרעיונות והמטרות של תכנית הלימודים, בהתאמה לגיל התלמידים ולכשירות הלשונית המצופה מהם.
העיקרון התמטי נבחר כמתאים לתלמידי בית הספר היסודי.
נושאי התוכן השונים מעשירים את הידע הקיים אצל התלמידים (עולם המושגים, אוצר המילים, הרעיונות).
ההעשרה מובילה לביסוס התוכן, ועם ביסוס זה אפשר לעסוק בנושאים מופשטים יותר של מבני השיח – סוגות וחשיבה על השפה (מטא לשון).
כך למשל כדי לכתוב טקסט בסוגה הטיעונית שכנועית - בנושא שמירה על בעלי חיים, על התלמיד לרכוש ידע בנושא, שאם לא כן יתקשה התלמיד לכתוב טיעונים ונימוקים בנושא שאינו מכיר.
מטרת הספרים: לסייע למורים לתת לתלמידים ציוני דרך מפורשים ומנחים בדרכם אל היעדים שתכנית הלימודים מציבה.
היעדים מתורגמים ליחידות לימוד הנושאות תוכן איכותי הכולל מפגשים עם תרבות, ידע וערכים (מתוך ההקדמה).
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
מאת: הלה קובלינר, רון כהן
תיאור: סדרת הספרים 'בשביל העברית', מבית נטע-מטח, מיועדת להוראת העברית בתפוצות לתלמידים בכיתות ו - י"ב. הסדרה מחיה את העברית באמצעות חומרי לימוד עדכניים - מודפסים ודיגיטליים.
הספר 'בשביל העברית 5' מיועד לרמת המתקדמים.
מה בספר?
טקסטים בנושאים מגוונים | שילוב הנושאים הלשוניים בתכנים | מגוון סוגות | מילון למילים חדשות | סרטונים וקטעי האזנה | פעילויות ותרגילי חזרה אינטראקטיביים | הזדמנויות להתקדמות אישית | חומרי עזר מתוקשבים למורה.
הספר 'בשביל העברית 5' מופיע במהדורה דיגיטלית באתר נטע-מטח www.neta.cet.ac.il
תכנית נטע-מטח היא תכנית מדורגת, ויש בה שלוש רמות: רמת המתחילים, רמת הביניים ורמת המתקדמים.
נטע-מטח
מאת: מירה אואן, רונית בן-ארי, נחמה ברס
תיאור:
מאת: צוות מדעים מטח
תיאור: המדריך למורה - מלווה את הספר:  "כימיה ומדעי החיים לכיתה ט" העוסק במושגים, בתופעות, בתהליכים ובהיבטים טכנולוגיים הנוגעים לתחומי הכימיה והביולוגיה, ובהשפעת הטכנולוגיה על החברה ועל הסביבה.
ספר הלימוד פותח בהתאם לתכנית הלימודים החדשה של משרד החינוך, והוא כולל את כל הנושאים במדעי החיים (ביולוגיה) ובכימיה שנקבעו לכיתה ט בתכנית הלימודים המעודכנת במדע וטכנולוגיה (2013).
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
מאת: צוות מתמטיקה מטח
תיאור: הסדרה 'מתמטיקה לחטיבת הביניים' היא סדרה חדשה ועדכנית ללימוד מתמטיקה.
באתר 'כותר ספרי לימוד' מופיעה גרסה דיגיטלית של הספרים, הכוללת קישורים לסרטונים, למעבדות ולפעילויות אינטראקטיביות.
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
מאת: מטח - צוות חינוך חבתרי .
תיאור: מטרת הפרק היא לזמן היכרות עם נושא הרגשות בדרך יצירתית, באמצעות אמנות – ציורים, שירים וקטעי מוזיקה.
האמנות נועדה במהותה להעביר מסרים רגשיים מהאמן לקהל שלו, ולכן יצירות אמנות הן קרקע פורייה לעיסוק בנושא( מתוך הפתיחה של המדריך למורה).
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
מאת: חזי ברוש
תיאור: כמה מילים על "לומדים ערבית ספר ג"
זהו הספר השלישי בסדרת הספרים ללימוד ערבית לבתי הספר דוברי העברית.
הספר מכיל מגוון של טקסטים אותנטיים – שיחות, סיפורי עם, בדיחות, חידות, טקסטים קלסיים קלים, קטעי עיתונים, ברכות, פתגמים, אמרות של אנשי תרבות מפורסמים, מסרונים.
המגוון הזה חושף את התלמידים לשימושי שפה שונים, לאוצר מילים ולתבניות לשוניות מגוונות, ומפתח אצלם את היכולת להבין וליצור שיח אמתי בשפה הערבית.
בספר ג התלמידים נחשפים לפנים נוספות של השפה הערבית באמצעות סיפורי עם, קטעים מן העיתונות, בדיחות, חידות ואמרי שפר של סופרים ומשוררים ערביים (נזאר קבאני, ג'בראן ח'ליל ג'בראן ועוד).
התלמידים פוגשים כאן לראשונה את הערבית כשפתם של כמה מגדולי היוצרים היהודיים, כמו הרמב"ם ויהודה הלוי.
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
מאת: רונית בן-ארי, חיה יצחקי, איילת רוז
תיאור:
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
מאת:
תיאור: 'מילה טובה' היא סדרה מתקדמת ועדכנית להוראת עברית בבית הספר היסודי.
'מילה טובה' כוללת מגוון של יצירות ספרות, טקסטים עיוניים וטקסטים מן המקורות היהודיים.
'מילה טובה' מכילה מבחר עשיר של פעילויות לתלמיד. הפעילויות נועדו להקנות אסטרטגיות קריאה; לפתח כישורי הבעה בעל-פה ובכתב בדגש על התהליך ועל הערכת התוצר; לעורר מודעות לשונית ולהרחיב ידע לשוני בשפה הדבורה ובשפה הכתובה; לטפח חיבת קריאה.
'מילה טובה' מניחה תשתית למיומנויות המאה העשרים ואחת – אוריינות דיגיטלית, למידה שיתופית, חקר וחשיבה יוצרת.
'מילה טובה' נותנת ביטוי לערכים יהודיים ולאהבת העם והארץ.
'מילה טובה' מאורגנת על פי לוח השנה – עונות, חגים וימים מיוחדים.
'מילה טובה' מזמנת לקורא הצעיר חוויה אסתטית באמצעות איורים מקוריים וצבעוניים.
הסדרה נותנת מענה מלא לתכנית הלימודים החדשה לכיתות ב-ו.
לכל כיתה - ספר לימוד ומדריך למורה.
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
מאת:
תיאור: 'מילה טובה' היא סדרה מתקדמת ועדכנית להוראת עברית בבית הספר היסודי.
'מילה טובה' כוללת מגוון של יצירות ספרות, טקסטים עיוניים וטקסטים מן המקורות היהודיים.
'מילה טובה' מכילה מבחר עשיר של פעילויות לתלמיד. הפעילויות נועדו להקנות אסטרטגיות קריאה; לפתח כישורי הבעה בעל-פה ובכתב בדגש על התהליך ועל הערכת התוצר; לעורר מודעות לשונית ולהרחיב ידע לשוני בשפה הדבורה ובשפה הכתובה; לטפח חיבת קריאה.
'מילה טובה' מניחה תשתית למיומנויות המאה העשרים ואחת – אוריינות דיגיטלית, למידה שיתופית, חקר וחשיבה יוצרת.
'מילה טובה' נותנת ביטוי לערכים יהודיים ולאהבת העם והארץ.
'מילה טובה' מאורגנת על פי לוח השנה – עונות, חגים וימים מיוחדים.
'מילה טובה' מזמנת לקורא הצעיר חוויה אסתטית באמצעות איורים מקוריים וצבעוניים.
הסדרה נותנת מענה מלא לתכנית הלימודים החדשה לכיתות ב-ו.
לכל כיתה - ספר לימוד ומדריך למורה.
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
מאת:
תיאור: לפניכם יחידה דיגיטלית לדוגמה מתוך מקבץ יצירות הספרות בספר החדש של "מילה טובה ה", שעל פיתוחו אנחנו שוקדים בימים אלו.
במהלך חופשת הקיץ נעמיד לרשותכם יחידות דיגיטליות נוספות, ולקראת שנת הלימודים הקרובה יעמוד לרשותכם מקבץ דיגיטלי מלא של כל פרקי הספרות בספר "מילה טובה ה" החדש.
קובץ זה יהיה פתוח לשימוש הלומדים והמלמדים בספר "מילה טובה ה" הנוכחי.
במהלך שנת הלימודים נפרסם גם את הספר החדש המודפס, כך שבשנת הלימודים תשע"ו יהיה אפשר ללמד באמצעות הספר המודפס והדיגיטלי גם יחד.
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
מאת: הלה קובלינר, רון כהן
תיאור: סדרת הספרים 'בשביל העברית', מבית נטע-מטח, מיועדת להוראת העברית בתפוצות לתלמידים.
בכיתות ו-י"ב.
הסדרה מחיה את העברית באמצעות חומרי לימוד עדכניים - מודפסים ודיגיטליים.
הספר 'בשביל העברית 4  חלק ב' מיועד לרמת הביניים.
מה בספר?
טקסטים בנושאים מגוונים | שילוב הנושאים הלשוניים בתכנים | מגוון סוגות | מילון למילים חדשות | סרטונים וקטעי האזנה | פעילויות ותרגילי חזרה אינטראקטיביים | הזדמנויות להתקדמות אישית | חומרי עזר מתוקשבים למורה.
הסדרה מופיעה גם במהדורה דיגיטלית באתר נטע-מטח www.neta.cet.ac.il
תכנית 'נטע-מטח' היא תכנית מדורגת, ויש בה ארבע רמות: רמת מתחילים, רמת מתחילים גבוהה, רמת ביניים, רמת מתקדמים.
נטע-מטח
מאת: מטח - צוות גאוגרפיה .
תיאור: يتناول كتاب الإنسان والبيئة في عصر العولمة العمليّات المركزيّة التي تحدث اليوم لدى سكّان العالم، والتأثيرات المتبادلة بين الإنسان والبيئة الطبيعيّة.
تُعرض مضامين الكتاب في خمس وحدات:
الوحدة 1- عمليّات العولمة وتأثيرها على سكّان العالم وعلى البيئة.
الوحدة 4- الفجوات في مستوى تطوير دول العالم والمناطق المختلفة في حدود الدول، والسؤال ما الذي يمكن عمله للنهوض بالعدل الاجتماعيّ - البيئيّ.
الوحدة 3- العمليّات المركزيّة التي تحدث لدى سكّان العالم، لا سيّما الزيادة السكّانيّة وهرم السكّان.
الوحدة 4- حركات الهجرة التي تحدث اليوم في أنحاء العالم: الهجرة بين الدول، والهجرة داخل حدود كلّ دولة.
الوحدة 5- البلدات القرويّة والبلدات المدينيّة في العالم – مميّزات وتحوّلات في عصر العولمة.
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
מאת:
תיאור: 'מילה טובה' היא סדרה מתקדמת ועדכנית להוראת עברית בבית הספר היסודי.
מילה טובה' כוללת מגוון של יצירות ספרות, טקסטים עיוניים וטקסטים מן המקורות היהודיים.
'מילה טובה' מכילה מבחר עשיר של פעילויות לתלמיד. הפעילויות נועדו להקנות אסטרטגיות קריאה; לפתח כישורי הבעה בעל-פה ובכתב בדגש על התהליך ועל הערכת התוצר; לעורר מודעות לשונית ולהרחיב ידע לשוני בשפה הדבורה ובשפה הכתובה; לטפח חיבת קריאה.
'מילה טובה' מניחה תשתית למיומנויות המאה העשרים ואחת – אוריינות דיגיטלית, למידה שיתופית, חקר וחשיבה יוצרת.
'מילה טובה' נותנת ביטוי לערכים יהודיים ולאהבת העם והארץ.
'מילה טובה' מאורגנת על פי לוח השנה – עונות, חגים וימים מיוחדים.
'מילה טובה' מזמנת לקורא הצעיר חוויה אסתטית באמצעות איורים מקוריים וצבעוניים.
הסדרה נותנת מענה מלא לתכנית הלימודים החדשה לכיתות ב-ו.
לכל כיתה - ספר לימוד ומדריך למורה.
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
מאת:
תיאור: 'מילה טובה' היא סדרה מתקדמת ועדכנית להוראת עברית בבית הספר היסודי.
'מילה טובה' כוללת מגוון של יצירות ספרות, טקסטים עיוניים וטקסטים מן המקורות היהודיים.
'מילה טובה' מכילה מבחר עשיר של פעילויות לתלמיד. הפעילויות נועדו להקנות אסטרטגיות קריאה; לפתח כישורי הבעה בעל-פה ובכתב בדגש על התהליך ועל הערכת התוצר; לעורר מודעות לשונית ולהרחיב ידע לשוני בשפה הדבורה ובשפה הכתובה; לטפח חיבת קריאה.
'מילה טובה' מניחה תשתית למיומנויות המאה העשרים ואחת – אוריינות דיגיטלית, למידה שיתופית, חקר וחשיבה יוצרת.
'מילה טובה' נותנת ביטוי לערכים יהודיים ולאהבת העם והארץ.
'מילה טובה' מאורגנת על פי לוח השנה – עונות, חגים וימים מיוחדים.
'מילה טובה' מזמנת לקורא הצעיר חוויה אסתטית באמצעות איורים מקוריים וצבעוניים.
הסדרה נותנת מענה מלא לתכנית הלימודים החדשה לכיתות ב-ו.
לכל כיתה - ספר לימוד ומדריך למורה.
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
מאת: צוות מטח .
תיאור: בראשית- מקראה מאוירת לילדי כיתה א- ב לחינוך הממלכתי.
פרקים כז, לז מתוך המקראה המבוארת והמאוירת לספר בראשית.
ניתן להאזין לשחקן ומספר הסיפורים, אברהם כהן, המקריא את כל פרקי ספר בראשית בהתאמה לילדים ולכל מי שאוהב סיפורים טובים.
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
מאת:
תיאור: 'מילה טובה' היא סדרה מתקדמת ועדכנית להוראת עברית בבית הספר היסודי.
'מילה טובה' כוללת מגוון של יצירות ספרות, טקסטים עיוניים וטקסטים מן המקורות היהודיים.
'מילה טובה' מכילה מבחר עשיר של פעילויות לתלמיד. הפעילויות נועדו להקנות אסטרטגיות קריאה; לפתח כישורי הבעה בעל-פה ובכתב בדגש על התהליך ועל הערכת התוצר; לעורר מודעות לשונית ולהרחיב ידע לשוני בשפה הדבורה ובשפה הכתובה; לטפח חיבת קריאה.
'מילה טובה' מניחה תשתית למיומנויות המאה העשרים ואחת – אוריינות דיגיטלית, למידה שיתופית, חקר וחשיבה יוצרת.
'מילה טובה' מאורגנת על פי לוח השנה – עונות, חגים וימים מיוחדים.
'מילה טובה' מזמנת לקורא הצעיר חוויה אסתטית באמצעות איורים מקוריים וצבעוניים.
הסדרה נותנת מענה מלא לתכנית הלימודים החדשה לכיתות ב-ו.
לכל כיתה - ספר לימוד ומדריך למורה.
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
מאת:
תיאור:  "מילה טובה" - סדרה להוראת העברית, היא סדרה מתקדמת ועדכנית בעיצוב מרהיב, ידידותית לתלמידים ולמורים.  הסדרה כוללת מגוון של טקסטים מסוגות שונות.
יתרונות הסדרה:
• התאמה לתכנית הלימודים
• מבחר טקסטים
• מבחר עשיר של פעילויות הבנה, הבעה, אוצר מילים ולשון
• מענה שלם לנושאי הלשון
• העשרת אוצר המילים
• הדגשת הבעה בכתב והבעה בעל פה
• התאמה לחגים וללוח השנה היהודי
• חינוך לאוריינות דיגיטלית
• עיצוב ידידותי
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
מאת: צוות מתמטיקה מטח
תיאור: הסדרה 'מתמטיקה לחטיבת הביניים' היא סדרה חדשה ועדכנית ללימוד מתמטיקה.
באתר 'כותר ספרי לימוד' מופיעה גרסה דיגיטלית של הספרים, הכוללת קישורים לסרטונים, למעבדות ולפעילויות אינטראקטיביות.
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
הצג עוד תוצאות