עמוד:55

פעילות , 5 סעיף ב – בפעילות זו מופיעה בקרה על הקריאה באמצעות השלמה סגורה של משפטים . שתי המילים ( המוצעות להשלמה ) הן הפכים , ושתיהן יכ ולות להשלים את המשפט מבחינה תחבירית . רק קריאה מבררת בטקסט יכולה להצביע על המתאימה מביניהן מבחינה תוכנית . לילדים מתקדמים אפשר לתת משימ ת יישום מסכמת - לצייר את עץ הזית לפי המידע וזאת לאחר ההתהלכות שלהם בתוך הטקסט באמצעות הפעילויות השונות שהופיעו בהקשר לטקסט . הפזמון "שיר לחודש תשרי" מאת דתיה בן דור לפני קריאת השיר השיר הולחן , וייתכן שחלק מהילדים מכירים אותו משנות לימודיהם הקודמות . מומלץ להשמיע את השיר בכיתה , להאזין לו יחד ולשיר אותו . קישור לשיר – http : // www . youtube . com / watch ? v = U bIvUNbkCxs לפני קריאת השיר בכיתה בקול רם כדאי לבקש מהילדים לקרוא את השיר בשקט , ולשים לב מה קורה להם כאשר הם קוראים שיר שהמנגינה שלו מוכרת להם . התגובות יכולות להיות שונות : לעתים קל לילדים לקרוא שיר שהם כבר מכירים , ולעתים הם מגלים מילה או משפט שלא הכירו קודם או לא הבחינו בהם בשיר קודם . פעילות – 1 › אפשר לחלק את התלמידים לקבוצות ולבקש מהם לשיר את השיר לפי המבנה שלו : את ארבע השורות הראשונות בכל בית ישירו כל הילדים יחדיו , ואת ההמשך תשיר כל קבוצה בתורה . קבוצה א תשיר את המשך הבית הראשון , קבוצה ב את המשך הבית השני וקבוצה ג את המשך הבית השלישי . › עם תלמידים המתקשים בקריאה , במקום לעבוד בשלשות של יחידים אפשר לעבוד בשלשות של זוגות . כל זוג בשלשה יעבוד על בית אחר , וכן הלאה . פעילות – 3 סעיף א – בעבודה עם מתקשים , לפני ההפניה לשיר למציאת המילה " הפכפך , " כדאי להפנות את תשומת לבם של הילדים לצירוף הניגודים המצוי בגוף השאלה : " חם" ו"קריר" תוך שימוש במילים המוכרים לילדים כמו " הפכים" או " ההיפך . " כך יקל עליהם למצוא מתוך הבנה את " הפכפך . " סעיף ב – › לילדים מתקדמים אפשר להציע לעקוב אחר תחזית מזג האוויר ברשת האינטרנט או באחד מאמצעי התקשורת – עיתון או טלוויזיה , ואף לערוך רשימה של מושגים מן הטרמינולוגיה הייחודית לחזאים , כמו " טמפרטורות , " " אובך , " " ממטרים" וכיוצא באלה . ילדים מתקשים יכולים לכתוב תחזית בצורה אינטואיטיבית בעקבות חוויות אישיות מהיומיום : היה היום חם מאוד .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר