עמוד:63

פעילות – 3 כדאי לשוחח עם הילדים על כך שפריסת המילים על פני השורות נושאת משמעות . לפעמים , כאשר משורר רוצה להדגיש משהו הוא בוחר לפזר את המילים בכמה שורות . אפשר להזכיר פריסת מילים דומה , שהופיעה פעמיים בשיר " הייתי הילד הכי קטן בכיתה . " פעילות – 4 השאלה היא אישית ורגישה . הילדים מתבקשים לשתף אחרים במחשבותיהם על עצמם ( כמובן , מי שלא רוצה לא חייב להקריא את התשובה ) , וכדאי ליצור תנאים מיטביים ( אופטימליים ) שיעודדו את הילדים לדבר בגילוי לב מסוים . לשם כך רצוי לקיים את השיח בקבוצה קטנה . כדי " להתניע" את השיח , מומלץ שהמור ים יהי ו לרגע חלק מהקבוצה ויהיו הראשונים לדבר ולספר על עצמ ם כשהיו ילדים , או על עצמ ם היום בהווה . שימו לב לתכנים שהילדים מעלים - ייתכן שהם ראויים להתייחסות ברמה האישית אחרי השיעור , או להפניה ליועצת ביה"ס או להורים . בסיום הפרק אפשר לחזור ולקרוא את ארבעת השירים ולדבר על הדברים הדומים והשונים בין הדוברים , בהקשר למה שמעסיק ומפריע להם ובהקשר למשאלות שלהם . אפשר להפנות את הילדים לקראו את הספר " השבוע של קרנף" או להציג אותו בפניהם ואולי להקריא בכיתה פרק . מידע על הספר ניתן למצוא בקישור הזה : http : // www . dafdaf . co . il / Details . asp ? MenuID = 1 & SubMenuID = 131 & PageID = 1902 & Ot = % השער "חיות מחמד " הפרק "נא להכיר : חתולים" ( עמוד 14 בספר הלימוד ) הנושא : ה נושא של הפרק היא חתולים ותכונותיהם . בפרק מופיעים קטעי מידע , קטע יומן של ילדה וסדרת שאלות הנוגעות לחתולים . מטרות הוראת הפרק : ההיבט העיוני- אורייני – מטרת הפרק היא לעורר ולקדם את ההבנ ה על אודות מטרתו התקשורתית של הטקסט המידעי ( כלומר , מדוע / מתי פונים אליו . (? התלמידים נחשפים בפרק לטקסטים מידעיים ומחפשים בתוכם תשובות למספר שאלות . הדבר נעשה בתוך סיפור מסגרת אשר דרכו מתאפשרת ההבנה הפרגמטית על אודות הפנייה למקורות מידעיים . בפרק מודגש התפקיד של קטעי המידע : לספק מידע להבנת תופעות או לסיפוק סקרנות . בין היתר , הילדים ילמדו אסטרטגיה שתסייע להם באיתור חוזר של מידע כלשהו מקטע מידעי המכיל מידע רחב .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר