עמוד:93

הערות והצעות להוראת הפרק השיר " איך זה להיות עץ " ? מאת דתיה בן- דור פעילות – 1 סעיפים א- ב – בעבודה עם מתקשים כדאי להקדים למתן התשובות את סימון החלקים בטקסט לפי משתתפים , כלומר הטקסט של העץ והטקסט של הילד . אחר כך כדאי לקרוא בקול , בתפקידים . סעיף ג – מקצת השאלות שהילד בשיר שואל אפשר להפנות גם לבני אדם ( הוא שואל על נושאים הלקוחים מעולמו שלו , כגון חברים ולילה . ( ייתכן שהתלמידים בכיתה יעלו אף הם , בעקבות הילד בשיר , שאלות מן הסוג הזה . השיר " סימני אצבעות" מאת שלומית כהן- אסיף פעילות – 1 ייתכן שכמה מן הילדים יכתבו שגם " להשאיר באדמה סימני אצבעות " זו אחת הפעולות שנעשו כדי לשתול את השתיל – אפשר לפענח את התיאור כהידוק הקרקע לאחר השתילה . פעילות – 2 בעבודה עם ילדים מתקשים כדאי להתעכב על המילה " מזכרת , " ולהסביר שלפעמים מזכרות הן חפצים , אבל לא תמיד ; בשיר הזה אין מדובר בחפץ , ובכל זאת מדובר במשהו שנשאר סמוך לעץ , ומזכיר לו את רגעי הנטיעה . סביר להניח שמכאן הילדים כבר יקשרו את ה"מזכרת" עם סימני האצבעות שבשיר . פעילות – 3 הבעה בעל פה : א פשר לחלק את הילדים לזוגות . אחד הילד ים יאמר משפט על תינוק , למשל : " הגוף שלו עדין , צריך להתנהג אתו בזהירות , " או " הוא שותה חלב . " בן הזוג או בת הזוג יאמר ו משפט על שתיל רך , למשל : " הוא עדין , צריך להיזהר שלא יישבר" או " הוא שותה הרבה מים . " כך יוכלו התלמידים להבין ששתיל קטן זקוק לטיפול כדי לצמוח , כי הוא צעיר וחלש וכי הוא גד ל ומתחזק . פעילות – 5 ההבנה כי העץ עדיין מתגעגע לילד היא שמעידה שהוא זוכר את הילד .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר