עמוד:120

וכד , ( ' נקודת המבט שבוחרים בה להצגת האירועים ( רגשית , רציונלית , שיפוטית , מדעית וכד . ( ' בהקשר לנושאים העוסקים בזיכרון לאומי נבחרה נקודת מבט אישית , אמוציונאלית -ילדית המובאת באמצעות טקסט שירי הממחיש פיסת מציאות . המורים מוזמנים להרחיב את המידע לפני המפגש עם השיר , תוך כדי המפגש או אחריו , או להתעמק בשיר בדרך מיוחדת , לצקת משמעות בשמות של ימים מיוחדים המוכרים לילדים עוד משנותיהם בגן : " יום הזיכרון , " " יום השואה , " " יום העצמאות" – המועדים הלל ו אולי אפילו מתערבבים בראשם . ההיבט הספרותי- אורייני – הפרק מזמן לילדים אפשרות להתבונן במציאות קשה ( שואה , מלחמה , מוות ) דרך עיני בני גילם המדברים בשירים . ההיבט העיוני- אורייני – הילדים נפגשים עם טקסט מידעי על אודות כנסת ישראל . הוא יוצא דופן בנופו של הפרק ה מציג לפני זה שלושה שירים וטקסט סיפורי-מידעי . כמו כן , עוסקים בקשר שבין טקסט לתמונה . באופן כללי , הפרק מזמן הזדמנויות רבות לשיחה . בעמודים 05-02 במדריך זה ניתן למצוא מידע על אודות פעילויות של שיחה ודיון . הערות והצעות להוראת הפרק השיר " שם פרח" מאת משהל'ה מאושמיאני לא ברור עד כמה יכולים ילדים צעירים להתייחס לשואה , למידע אודותיה וליצירה שנכתבה בתוכה או בעקבותיה . " מדי שנה בשנה בהתקרב יום הזיכרון לשואה ולגבורה עולות שאלות , תהיות , דילמות באשר להסברת נושא השואה לילדים בגיל הרך . כל העוסקים בחינוך - ובעיקר גננות - חשים עצמם כמחפשי דרך . השאלות הרווחות הן : האם לספר ? החל מאיזה גיל ? מה וכיצד לספר ? העלאת השאלות נובעת מהחשש לחשוף ילדים לזוועות שהמיטו הנאצים על העם היהודי ,

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר