עמוד:53

פעילות 5 סעיף ה – התחושה העולה מתוך השימוש בצורת הרבים היא תחושה של השתתפות ושיתוף פעולה בעת עשיית המלאכה . פעילות 3 אפשר לשוחח על היתרונות של עבודה בשיתוף פעולה . עם זאת חשוב לתת מקום גם לתחושות אחרות , כמו תסכול או כעס במקרים שבהם המספרים לא הרגישו שותפים מלאים בעשייה . הצעות לפעילויות נוספות – › אפשר לעמוד על ההאנשה בשיר : העננת , השמש והירח מדברים בעצמם . › בבית השלישי בשיר מוזכרים שלושה צמחים : לולב , הדס ורימון , שמתוכם שניים הם מארבעת המינים . אפשר לבקש מהילדים לזהות את שני המינים המוזכרים ולשאול מה הם שני המינים האחרים . הרימון מוזכר כאן כי נהוג לתלות אותו בסוכה כקישוט . הוראות להכנת פנס מנייר לסוכה פעילות 4 סעיף ב – בדרך כלל כל פעולה תלויה בפעולות שנעשו לפניה . לאחר העבודה בקבוצות כדאי לעבור עם הילדים על כל הוראה ולהראות את הקשר למשפט שלפניה . יש דוגמאות רבות : " לוקחים דף" ו"מקפלים את הדף , " " מסרטטים קווים" ו"הקווים שסורטטו" וכן הלאה . אבל לפעמים הסדר אינו הכרחי . למשל , את הוראה 0 אפשר לבצע מיד לאחר הוראה , 0 כי אפשר לגזור את הפס , להניחו בצד ולחזור אליו בסוף . חשוב להראות לילדים שעל אף חשיבותו , הכלל של סדר הפעולות בהוראות אינו חד -משמעי , וכדי לקבוע את הסדר יש לבחון כל פעולה לגופה . עניין זה חשוב כדי למנוע מהתלמידים קיבעון מחשבתי ולהראות שגם אם מדובר בכלל שעל פניו נראה ברור ומובן , יש מקום לבחון אותו בביקורתיות . פעילות 1 רוב החומרים והכלים מצוינים בבירור , כמו סרגל , עיפרון וכדומה . הבדל ברשימות יכול לנבוע רק מגיוון בחומרי הקישוט של הדף כמו צבעים , מדבקות , נצנצים וכדומה . אפשר להציע לילדים להפריד ברשימה בין החומרים לבין הכלים . פעילות 6 מטרת המשימה להכין את הילדים ללימוד הפועל , לתת להם לחוש את המעבר בין הזמנים , למשל מעבר מהווה סתמי לעבר . חשוב שיחזרו על פעלים , אך אין לדקדק א יתם בחזרה על כל ההנחיות בכל שלב . אפשר , למשל , לעזור להם לאחד את הוראות 3 ו- 2 למשהו קצר כמו : סרטטתי קווים בעזרת סרגל . כך הם גם מתרגלים אינטואיטיבית את המעבר בין הוראות כסוגה לתיאור של פעולות בשיחה ( המטרה התקשורתית שונה בשני המקרים . ( מומלץ לראות משימה זאת כמשימת רשות , ולפטור את מי שלא יתחבר אליה .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר