עמוד:119

פעילויות לקראת סיום פעילות 5 החלק הלשוני מוקדש לטיפול במילית השעבוד " כש , " במטרה לתת הקשר לשימוש בה ולבדל אותה מהתחילית . "ש " הה חלפה ביניהן היא תופעה נפוצה , עד כדי כך שלעתים מפסיקים בכלל להשתמש ב"כש" ומסתפקים ב"ש" ( למשל : שבאתי הביתה ראיתי ... או : שהוצאתי אותה מהמיטה , אחותי התינוקת בכתה , וכד . ( ' פעילות 5 הסיפור להשלמה מאזכר את הביטוי " לדון לכף זכות" מתוך מטרה לתרגלו . אפשר גם לתת לתלמידים לעבוד על הסיפור שלהלן . מכיוון שעולם התוכן שלו זר יחסית לפרק זה , אפשר לעשות זאת בשיעור אחר . הוסיפו 'כש' או 'ש' במקומות המתאימים והשלימו את הסיפור שלפניכם . סיפורה של טייסת חלל ..... שואלים אותי איך בכלל נעשיתי טייסת חלל , אני עונה .... בעצם , אני טייסת חלל מגיל ארבע . למי .... מסתכל עלי בפליאה , אני מספרת את הסיפור הבא : עוד לפני .... ידעתי לקרוא , אהבתי מאוד להסתכל בספרים עם תמונות של כוכבים וחלליות , ו ..... הייתי בת ארבע , התחפשתי לאסטרונאוטית . אני חשבתי .... זו תחפושת נהדרת , ו .... הלכתי ברחוב בדרך לגן הרגשתי .... אני מרחפת באוויר מרוב שמחה . אבל .... הילדים בגן ראו אותי , הם בכלל לא הבינו למה התחפשתי . ילד אחד אפילו אמר .... אני נראית כמו ביצה עם כפתורים . ביצה עם כפתורים !!!! איזה חוצפן !!! ברור .... נעלבתי , אבל .... אמא שלי שמעה את מה שקרה , היא אמרה : " אפילו מביצה עם כפתורים יכול לבקוע יום אחד גוזל .... יעוף לחלל ! אם תרצי את זה בכל הלב – זה יקרה . " ! ... אני חושבת על המילים האלה , אני יודעת . ... שם התחיל הכול .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר