עמוד:131

פעילויות לקראת סיום המעבר מציפורים לחרקים אינו אמור לעורר חשש או תהיות באשר ליכולת של ה תלמידים להתמודד עם המשימה . המעבר לקבוצה אחרת של בעלי חיים יוצר עניין ואתגר . אנו מניחים כי לרוב התלמידים אין מידע מדעי על החרקים ועל איבריהם , אך יש להם ידע כללי שיסייע בידם לתאר את החרקים . כמו כן הם למדו בפרק למה יש לשים לב בעת התיאור . פעילות 5 סעיף א – לתלמידים מתקשים אפשר להציע כמה קריטריונים שיש לשים לב אליהם : צבע ( גוף , עיניים , כנפיים , ( גודל , אורך , מספר רגליים , צורת מחושים , כנפיים , מקום מחייה ( שיחים , עצים וכדומה , ( מזון . סעיף ב – התלמידים מתבקשים לתקן את התיאור לפי הצורך לאחר ההתנסות בזוגות . אפשר לדון קודם בכיתה ולבנות יחד כלים לבקרת התיאור . מבחינת התוכן : אם נעשה שימוש בקריטריונים שהוזכרו בסעיף א . מבחינת הצורה : אם כדאי להדגיש משהו . מבחינת לשון : אם המשפטים ברורים , יש סימני פיסוק , אוצר מילים מתאים . פעילות 5 פתרונות : . 0 סביבונית הנחלים . 4 טבלן גמדי ; . 3 צוצלת ; . 2 נימית עברית . השער " שמחה וששון" הפרק "שתי גברות" ( עמוד 36 בספר הלימוד ) נושא : הפרק כולל שני שירים שמספרים על גברות בנסיעה . על אף השוני ביניהם ( ראו פעילויות בסוף הפרק , ( יש בשני השירים משהו קליל , משעשע ומפתיע . הפעילויות המלוות את השירים חותרות ליצירת חוויה לימודית מהנה ונעימה , ברוח השירים , עם הרבה מקום לדמיון ולש יח מורחב דבור וכתוב . מטרות הפרק היבט ספרותי- אורייני – לאפשר מפגש חווייתי ולימודי עם שירה , תוך מתן תשומת לב להיבטים המאפיינים את הסוגה : מוזיקליות , מצלול , חזרות , משקל , חריזה ועוד .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר