עמוד:214

שכל ביקור בספרייה או בחנות ספרים , ואפ ילו הצצה לספרייה של חברים , מזמן קריאה של הטקסט בגב הספר . הערות והצעות להוראת הפרק השיר " אסתר " מאת נורית זרחי שירה של נורית זרחי , " אסתר , " הוא שיר ארס פואטי על קריאה וספרים . בשלב הראשון מומלץ לקרוא את השיר קריאה מוטעמת לפני התלמידים ולבקש את התרשמותם . פעילות 1 הזדמנות להבעה חופשית של החוויה שמלווה את קריאת השיר או שמיעתו . פעילות 2 בבסיס התשובה נמצאים למעשה ההיבטים השונים של מבנה השיר : החזרות הרבות על " אסתר קוראת , " המשפטים הקצרים המדגישים את הקריאה האינטנסיבית כל העת , הבחירות הלקסיקליות : " בכל מקום , " " כל היום , " " לא מרימה את הראש " , " גמרה כבר את כל הספרים . " מורים שימצאו לנכון לעשות זאת יכולים להרחיב ולהעמיק את העיסוק הספרותי בשיר ולהוסיף שאלות מכוונות לתלמידים נבחרים או לכיתה כולה . לדוגמה : לבקש לבדוק את אורך השורות והמשפטים – בבית הראשון השורה הראשונה ארוכה ביותר ושתי השורות הא חרונות הן הקצרות בבית , אך בעלות התוכן הרחב ביותר – הכללה . בבית הראשון כל שורה היא משפט , אך לא כך בשני הבתים האחרים , עובדה המשפיעה על החזר ה על השם אסתר . פעילות 3 הבית השני של השיר קוטע את הרצף של מקומות וזמנים שבהם אסתר קוראת – רצף שנמשך מהבית הראשון לשלישי . בית זה הוא הרחבה ופיתוח של השורה הראשונה של השיר " אסתר קוראת כשהיא הולכת ברחוב , " והוא עשיר בפרטים , בקולות " ) אסתר היזהרי ( " .. ובהומור .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר