עמוד:6

פרק : 8 השפעת תהליכים דמוגרפיים , כלכליים וחברתיים על החברה היהודית בעת החדשה 223 תהליכים דמוגרפיים 224 האוכלוסייה היהודית בעולם גדלה 224 היהודים משתלבים בתהליך העיור 225 כיווני הגירה חדשים משנים את מפת העולם היהודי 226 תהליכים כלכליים 228 באירופה - היהודים משתלבים בתחומי כלכלה חדשים 228 באירופה מתפתח מעמד פועלים יהודי 229 בצפון אפריקה - תפקיד מרכזי ליהודים בכלכלה הקולוניאלית 230 בארצות הברית - היהודים נקלטים כפועלים בתעשיית הטקסטיל 231 שאלות לסיכום הפרק 232 פרק : 9 תנועת ההשכלה היהודית 233 מבוא - הרקע לצמיחת ההשכלה היהודית 234 במאה 18-ה גוברת התעניינותם של רבנים בתחומי ידע כלליים 234 אווירת הסובלנות במאה 18-ה מעודדת קשרים בין היהודים לבין החברה הסובבת 235 תנועת ההשכלה - רעיונות ויעדים 237 המשכילים היהודים במערב אירופה מייצגים שילוב בין היהדות לנאורות 237 המשכילים היהודים במערב אירופה מוציאים לאור כתבי עת ברוח הנאורות 238 מפעל "הביאור" של מנדלסון מסייע בהפצת ערכי הנאורות 239 מנדלסון קורא לצמצם את כוחו של הממסד הדתי 240 מנדלסון תומך בשילובם של היהודים בחיי המדינה 241 מנדלסון זוכה להכרת החברה הנוצרית 242 מנדלסון דוחה את ההצעה להתנצר ומגן על עקרון הסובלנות 243 שאלות לסיכום הסעיפים 244 יישום רעיונות ההשכלה בחברה היהודית 245 חבורות המשכילים במרכז אירופה ובמערבה מתגבשות לתנועה 245 חבורות המשכילים במזרח אירופה פועלות בשיתוף השלטונות 245 המשכילים קוראים לשנות את סגנון הלבוש היהודי 246 המשכילים קוראים ללמוד את שפת המדינה 247 המשכילים קוראים למעבר לעיסוקים כלכליים יצרניים ולתיקונים בחינוך 248 המשכילים במרכז אירופה ובמערבה מקימים בתי ספר יהודיים מודרניים לבנים ולבנות 249 המשכילים במזרח אירופה פועלים לתיקון החינוך היהודי בעידוד השלטונות 250 כי"ח מקימה בתי ספר יהודיים מודרניים בארצות האסלאם 252 היהודים בארצות האסלאם מתמודדים עם החינוך המודרני 253 רעיונות ההשכלה מחלחלים אל מוסדות החינוך המסורתי בארצות האסלאם 255 שאלות לסיכום הסעיף ושאלות לסיכום הפרק 257 פרק : 10 תנועות וזרמים יהודיים במאות ה 258 20-18 א . תנועות וזרמים יהודיים במרכז אירופה ובמערבה מתמודדים עם המודרנה 259 תנועת הרפורמה מבקשת לערוך תיקונים בדת 259 משכילים רדיקליים תומכים בתיקונים בדת 259 הרפורמים עורכים שינויים בסדרי בית הכנסת ובתפילות 260 אברהם גייגר פועל לגיבוש הרעיונות של תנועת הרפורמה ולמיסודה 262 שמואל הולדהיים מבטל את היסוד הלאומי ביהדות 263 זכריה פרנקל מייצג רפורמה מתונה 263 האורתודוקסיה מבקשת לשמור על דרך הישר 266 החת"ם סופר מתנגד בתקיפות לתיקונים בדת 266 בהונגריה מתגבשת התנגדות מאורגנת לרפורמה 267 הנאו-אורתודוקסיה מציעה דרך ביניים 269 הנאו-אורתודוקסיה מבקשת לשלב בין היהדות לבין המודרנה 269 הנאו-אורתודוקסים פורשים מהקהילה היהודית בפרנקפורט 271 שאלות לסיכום הסעיף 272 ב . תנועות וזרמים יהודיים במזרח אירופה מתמודדים עם המודרנה 273 החסידות מחוללת שינוי ערכים 273 החסידות מתפתחת על רקע משבר בחברה היהודית בפולין וכהמשך למגמה קבלית 273 הבעש"ט מציע דרך חדשה בעבודת ה' 274 החסידות יוצרת מסגרות חברתיות חדשות 277 דרכה של החסידות מעוררת התנגדות ומאבק 279 במאות 19-ה וה20- החסידות מצויה בתהליכי הסתגרות והתחדשות 281 בליטא קמות ישיבות מדגם חדש 283 ר' חיים מוולוז'ין מבסס שיטה רעיונית המנוגדת לחסידות 283 ישיבת וולוזי'ן מחדשת את מוסד הישיבה ואת דרכי הלימוד 284 ישיבותליטאמנסותלהתמודדעםכוחהמשיכהשלתנועתההשכלה 285 בליטא מתפתחת תנועת המוסר 287 בישיבות המוסר מדגישים את תיקון המידות 288 הרעיונות של תנועת המוסר מעוררים התנגדות 288 שאלות לסיכום הסעיף 289 ג . החברה היהודית בארצות האסלאם מתמודדת עם המודרנה 290 רבני ארצות האסלאם מבטאים עמדה מורכבת ביחס למודרנה 290 רבני ארצות האסלאם מבטאים עמדה מסתגרת ביחס למודרנה 292 שאלות לסיכום הסעיף ושאלות לסיכום הפרק 293 פרק : 11 התעוררות הלאומיות היהודית המודרנית 294 א . נסיבות ההתעוררות הלאומית היהודית המודרנית 295 הלאומיות היהודית מתעוררת במאה 295 19-ה הלאומיות היהודית מושפעת מהלאומיות האירופית 295

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר