עמוד:38

פרק ו הפרק מעמיד שאלה רלוונטית גם לנו , כמחנכים : מתי התלמידים הגזימו , והתנהגותם עברה את הגבול ? וכאשר נראה לנו שהם עברו את הגבול – מה עושים ? מזהירים , מענישים או לא עושים דבר ? בפרק מופיעים סמלים מן התרבות היהודית והעולמית : מבול , תיבה , יונה עם עלה של זית , קשת בענן . כדאי להדגיש שמקורם בפרק זה . הערות כלליות להוראת הפרק : א . הקראת הפרק ברצף או האזנה למספר הסיפורים , כתשתית ראשונית . ב . תרגיל " מבינים את הסיפור" לבדיקת הבנת הנשמע וכעזרה לתלמיד בארגון אירועי הפרק בסדר כרונולוגי . ג . הבנה שאלוהים התאכזב מבני האדם , ושיחה על החלטתו . ד . דיון בהחלטה : איזה גבול בני האדם עברו ? מתי ומדוע צריך לשים גבול ? ה . שיחה על נח ומעלותיו . ו . דיון רלוונטי : להיות איש צדיק יחיד בחברה לא מוסרית . ז . העונש ותפקידו של נח . ח . הזמנה ליצירה : תיבת נח . ט . סיכום . פעילות אופק לבראשית ו עוסקת בדרכים למניעת אלימות בסכסוכים . כדאי להפנות אליה את התלמידים כהרחבה ללימוד הפרק .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר