עמוד:148

. 6 מטרת התרגיל לשמש מצע לשיחה בכיתה : איך ציר העליות והירידות משקף את חיי יוסף עד כה ? מה גרם לו ליפול ? בזכות אילו כוחות הצליח לעלות ? אילו תהליכים קרו לו במהלך התנודות , ומה הוא למד בכל שלב ? אחרי שהתלמידים יסיימו למקם את האירועים לאורך הקו , מומלץ להפנות את תשומת לבם לעליות ולירידות שאפיינו את חייו בפרקים לז , לט . אפשר לחזור על התרגיל בסוף הלימוד של סיפורי יוסף . הקו עוזר להבין את התנודתיות בחיי יוסף ואת יכולתו להסתגל למצבים חדשים וקיצוניים ( מילד אהוב , חולם חלומות – עד לאח שאחיו משליכים אותו לבור ועבד המושלך לכלא . מעבד – לאחראי לבית השר , מאחראי – שוב לאסיר וכן הלאה . ( אפשר להקדים לשאלה את השיר " חוט" מאת חיה שנהב : אם אדם היה מושך אחריו חוט לכל מקום שהוא הולך , מה היה מסמן אחריו , איזו דגמה , משם עד שם , קו דק על ני האדמה רשום רגיש ומדיק ותמיד נרגש . אם נסרטט את החוט של יוסף ... איך הוא ייראה ? יוסף נמכר למצרים . נכיר את מצרים - הנוף , הנילוס , הפסלים , המבנים והאמונות . פעילות אופק דיגיטלית על מצרים .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר