עמוד:163

. 4 במצב כמו זה יכולים להתעורר רגשות רבים וסותרים . זה הרגע המתאים להקנות את המושג " סערת רגשות , " ולהסביר שרגשות יכולים גם לסתור זה את זה באותו הזמן . בחרנו בעולמו הפנימי של יוסף כעניין מרכזי בפרק – הפער בין מה שיוסף יודע לבין מה שהאחים יודעים . סערת הרגשות שלו , כשהוא אינו חושף את עצמו , מובילה גם לתכנית שלו – שיש בה מעט נקמנות אבל גם הרבה פיוס ואהבה . אפשר להשתמש בהזדמנות זו לגיוון מסגרות הלומדים – לחלוקה מחדש של הקבוצות . . 5 א . מטרת המשימה להבהיר את הסיטואציה וליצור בסיס להבנת הטכניקה של הסיפור , שעל פיה לדמות או לדמויות אחדות בסיפור חסר מידע המצוי בידי הקורא . אפשר להרחיב כאן בשאלה מדוע יוסף לא גילה לאחיו מיהו – וזאת על רקע הדיון הקודם במטענים הרגשיים מן ההיסטוריה המשותפת שלהם . ג . בנקודה זו העלילה מתחילה להסתבך , ולכן יש להבהיר בכיתה : א . זו האשמת שווא . ב . דריכת העניין , הדגשת המתח : מה יוסף זומם ?

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר