עמוד:31

פעילות בקבוצות כל קבוצה תתמקד באחד מתחומי התרבות , הדת , האמנות , האדריכלות ( פיסול , ציור , ספרות , ( מיתולוגיה ושירה , תיאטרון , מדע , פילוסופיה , ספורט , חינוך , חיי היומיום ( של הגברים , הנשים והילדים ) ועוד . כל קבוצה יכולה להציג את מאפייני התרבות שבה התמקדה באחת הדרכים הבאות : א . הכנת דגם של עיר יוונית , של מקדש או של כל מבנה אחר , כגון פסל וכו . ' חשוב ללוות את הדגמים השונים בהסברים מילוליים ולציין את תפקידיהם ושימושיהם בחיי התושבים באותה תקופה . ב . הכנת תערוכה המבטאת את מאפייני התרבות של אותה תקופה . חשוב ללוות את המוצגים בתערוכה בהסברים מילוליים וציין את תפקידיהם ושימושיהם בחיי התושבים באותה תקופה . ג . כתיבת יומן של אחד מתושביה של עיר יוונית ביוון העתיקה . כדאי לבחור את הדמות הכותבת את היומן , ולתאר את אורח החיים שלה , את עיסוקיה , את קשריה החברתיים , את השכלתה , את תחביביה , את אמונותיה וכו . ' ד . עריכת חוברת מידע מאוירת ומבוארת לאנשים הבאים להתארח בעיר ביוון באותה תקופה , או עריכת חוברת מידע לאנשי עסקים הבאים לשהות בעיר תקופה מסוימת . חוברת המידע צריכה לספק מידע חשוב שבעזרתו יהיה אפשר להתמצא בעיר בתחומים שונים , כמו חיי היומיום , תרבות הפנאי ומקומות בילוי , ספורט , עסקים , פעילות לילדים , צרכים דתיים ועוד . בעיקר חשוב להבליט את ההיבטים המאפיינים את התרבות היוונית . ה . אתגר התרבות היוונית בעת העתיקה כונתה בדורות מאוחרים יותר "התרבות הקלאסית . " כדי להבין את המושג : כדאי לערוך בדיקה במילון של פירוש המונח "קלאסי . " כדאי להציג מאפיינים קלאסיים של התרבות היוונית הנהוגים בימינו . לדוגמה , בתחום אדריכלות - אפשר לבדוק באלבומי תמונות שונים , בספרי תיירות , בספרי גיאוגרפיה , באתרי אינטרנט - מבנים שנבנו בתקופות מאוחרות עד ימינו בהשפעת התרבות היוונית .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר