עמוד:32

פעילות לסיכום : הפנו את התלמידים לחיפוש מידע ברשת על אמנים המשתייכים לשלושת הזרמים שנלמדו בפרק , וכן לחיפוש ציורים של אמנים אלו ( כדי לצפות ביצירות של האמנים רצוי לחפש את שמם באנגלית באמצעות חיפוש תמונות . ( Google-ב אמנים לדוגמה : יוג'ין דלקרואה , ( Eugene Delacroix ) תאודור ז'ריקו Theodore ) , ( Gericault ויליאם טרנר , ( William Turner ) ויליאם בלייק , ( William Blake ) הנרי פוסלי , ( Henry Fuseli ) קספר דוד פרידריך , ( Caspar David Friedrich ) פרנסיסקו גויה , ( Francisco Goya ) גוסטב קורבה , ( Gustave Courbet ) אונורה דומייה Honor י ) , ( Daumier וינסלו הומר , ( Winslow Homer ) תומס איקינס , ( Thomas Eakins ) אדואר מאנה , ( Edouard Manet ) קלוד מונה , ( Claude Monet ) פייר אוגוסט רנואר Pierre- ) , ( Auguste Renoir אדגר דגה , ( Edgar Degas ) מארי קאסאט . ( Mary Cassatt ) בחרו באחת משתי הפעילויות המוצעות כאן : הצעה : 'א חלקו את התלמידים לקבוצות , ובקשו מכל קבוצה לבחור ציור . התלמידים יכתבו תיאור של הציור , יציינו מה הנושא המתואר בו ולאיזו קטגוריה הוא שייך ( נו שא היסטורי , ספרותי , נוף , דיוקן וכדומה , ( יתארו מאפיינים הסגנוניים שהם מזהים בציור ( אופן השימוש בצבע , אופן ההתייחסות למציאות וכדומה ) ויסבירו לאיזה זרם או לאילו זרמים ניתן לשייך אותו . › הערה : לעיתים ציור לא מתאים לקטגוריה אחת וניתן למצוא בו מאפיינים של זרמים שונים . בנוסף – ייתכן וחלק מהאמנים עברו במהלך השנים שינויים סגנוניים מובהקים . הצעה : 'ב כל תלמיד יבחר אמן ( או זרם ) שמעניין אותו , וייצור יצירה בהשראת אותו אמן * . כל תלמיד יכתוב פיסקה או שתיים על היצירה שהוא יצר – מדוע הוא בחר באמן או בזרם זה , היכן ביצירה שלו ניתן לראות את השפעותיו של אותו אמן , והיכן ניתן לראות הבדלים בין היצירה שלו ליצירות של האמן שבהשראתו הוא עבד . * › אפשר להמליץ לתלמידים לעסוק בנושאים שרלוונטיים לתקופה בה אנו חיים : לדוגמה , אם תלמיד בחר ליצור בהשראת האמן רנואר ציור המתאר אנשים בשעות הפנאי שבו יינתן דגש על אפקטים של אור , יהיה מעניין ליישם זאת על בילויים עדכניים ואולי אף על מצבי תאורה מיוחדים ...

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר