עמוד:11

פעילות 3 לפנינו בתור בחנות הפרחים עומדת אורית . היא רוצה לקנות פרחים לשבת ומתלבטת בין ארבעה זרים שונים . נעזור לה לבחור : מהפרחים שרואים בחנות ( בפעילות ( 2 אפשר להכין רק אחד מהזרים . איזה זר ? תשובה : מומלץ לדון בכל זר שאינו מתאים ולשאול מדוע אינו מתאים . דוגמה : את הזר הזה אי - אפשר להכין , כי אין מספר מספיק של פרחים סגולים . פעילות 4 הנה הגיע תורנו . שושנה מביאה במיוחד בשבילנו פרחים חדשים ורעננים מהחצר של החנות כדי שנקלע זר לאיתי . קשטו את הענף ב 20 - פרחים . כאן התלמידים יוצרים כמות של – 20 זו משימה שונה ממנייה של כמות נתונה . הם משתמשים בשני סוגים של פרחים . אפשר להציע לתלמידים לסדר את הפרחים על פי ד ְ גם ( אך לא לחייבם לעשות כך . ( לאחר שהדביקו התלמידים 20 פרחים , הם מונים בכמה פרחים השתמשו מכל סוג , מתעדים במקום המתאים ואף יוצרים תרגיל . מומלץ לכתוב על הלוח כמה מן התרגילים שקיבלו התלמידים . אפשר להשתמש בתרגילים האלה כדי לחזק את הביטחון של התלמידים : " תראו , רק עכשיו התחלנו להכיר את המספרים עד , 20 עוד לא למדנו כלל תרגילים , והנה מצאתם כל כך הרבה תרגילים יפים ונכונים " ! אם תלמידים טעו וקיבלו תרגיל שפתרונו אינו נכון ( למשל , , ( 12 + 9 = 20 כדאי לבקש מהם למנות שוב את המספר הכולל של הפרחים . אם באמת שם הטעות , אפשר לתקן את התוצאה בתרגיל הנתון ( לסמן מחיקה בעיפרון על התוצאה 20 ולכתוב מעליה ( 21 במקום להסיר מדבקה . ( ניסיון להסיר מדבקה עלול לקרוע את הדף ( .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר