עמוד:31

5 לכל אחד מהמצבים המתוארים בסעיפים א—ד : 1 סמנו במשתנים שני גדלים לפי בחירתכם וכתבו משוואה מתאימה . 2 הציעו שלושה פתרונות שונים למשוואה שכתבתם . 3 בדקו אם לכל פתרון שהצעתם יש משמעות בסיפור . הסבירו . א . ביישוב חדש קיבלה כל משפחה חלקה מלבנית ששטחה ר"מ 300 . ממדי החלקות שונים זה מזה . ב . במוסד כלשהו קיבלה כל מחלקה ₪ 400 לקניית עפרונות ועטים . המחיר של עיפרון הוא , ₪ 2 . 5 והמחיר של עט הוא . ₪ 4 ג . אדריכלית ת כננה אולם הרצאות ובו 240 מקומות ישיבה . בכל שורה יש מספר שווה של מקומות . ד . המכפלה של שני מספרים קטנה 70–ב מריבוע המספר הראשון . משוואה קווית בשני משתנים - ייצוג אלגברי וייצוג גרפי דיון 6 נתונה משוואה : y = 2 x - 3 א . ו דאו שזוגות המספרים שלפניכם הם פתרונות של המשוואה . ( 0 , 3 ) ( -2 , 7 ) ( 1 , 1 ) ( 5 , 7 ) ב . סמנו כל זוג כנקודה במערכת צירים ( מערכת צירים אחת לכל הזוגות . ( האוסף של כל הנקודות ששיעוריהן הם פתרונות של משוואה כלשהי נקרא גרף המשוואה . ג . הציעו פתרונות נוספים למשוואה וסמנו אותם באותה מערכת צירים . ד . כמה פתרונות יש למשוואה הנתונה ? ה . שערו כיצד נראה גרף המשוואה הנתונה . ו . דוד אמר : "המשוואה y = 2 x - 3 נראית כמו ייצוג אלגברי של פונקציה קווית , שהגרף שלה הוא קו ישר עולה שהשיפוע שלו , 2 ונקודת החיתוך של הגרף עם ציר y היא . ( 0 , 3 ) לכן גרף המשוואה y = 2 x - 3 הוא הקו הישר שתיארתי " . היעזרו בהסבר של דוד וסרטטו את גרף המשוואה . y = 2 x - 3 האם הגרף שקיבלתם מתאים להשערה שלכם בסעיף ה ? ו דאו שפתרונות המשוואה בסעיף א והפתרונות שהצעתם בסעיף ג נמצאים על גרף המשוואה שסרטטתם .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר