עמוד:235

ג . שימושי משפט פיתגורס במרחב מה נלמד ? אלכסוני הפאות של תיבה קטעים מאונכים בתיבה אלכסוני תיבה שימושי משפט פיתגורס במנסרה דיון 1 בדף גזירה 3 שבסוף הספר מופיעה פריסה של תיבה . א . גזרו את הפריסה ובנו ממנה תיבה . ב . מצאו את נפח התיבה ואת שטח הפנים שלה . ג . סרטטו על כל פאות התיבה את האלכסונים . כמה אלכסונים כאלה יש ? נמקו . תזכורת תיבה היא פ און שכל פאותיו הן מלבנים . ( פאון הוא גוף תלת–ממדי הבנוי ממצולעים בלבד ( . תיבה היא גם מנסרה שבסיסה מלבן . אלכסון במצולע הוא קטע שמחבר שני קדקודים של המצולע שאינם סמוכים זה לזה . ד . כמה אורכים שונים של אלכסונים יש על פאות התיבה ? נמקו . ה . מבלי להיעזר במדידות נוספות חשבו את האורכים השונים של האלכסונים . 2 לפניכם סרטוט מוקטן של פריסה של תיבה . שרה רצתה לקשט את התיבה ולהדביק סרט אדום על האלכסונים של כל אחת מהפאות הכחולות ( ראו דוגמה בסרטוט . ( מהם אורכי הסרטים ששרה צריכה להכין להדבקה , ומהו אורך הסרט שהיא צריכה לקנות כדי להכין אותם ? 3 אורך המקצוע של הקובייה שלפניכם הוא מ”ס 10 . ( הסרטוט מוקטן ( . א . איזה סוג של משולש הוא ?› GFL ( שווה–צלעות / שווה–שוקיים / שונה–צלעות ) ב . חשבו את היקף המשולש .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר