עמוד:13

ד . שכתוב ההוראות וההנחיות בדף המידע דנים עם התלמידים בטקסטים שהם כתבו דרך שתי זוויות ראיה : תכנים : האם ההוראות כוללות את כל הציוד הנדרש למטייל ( כובע , מים , נעלי הליכה , ( אזהרות לגבי ההתנהגויות ( יש ללכת רק על השבילים המסומנים , השביל מיועד למיטיבי לכת ?( לשון : האם כתבו את ההוראות בלשון ציווי ( הימנעו מדרדור אבנים , ( שם הפועל ( אין לסטות משבילי הליכה , ( בינוני רבים ( נועלים נעליים מתאימות להליכה במים ?( אפשר לחזור ולעיין ביחידת ההוראה "עפיפונים" שעוסקת בלשון ההוראות . מבקשים מהתלמידים לתקן את מה שכתבו בהתאם לדיון . ג . כתיבת ההוראות וההנחיות בדף המידע מביאים לכיתה רצועות נייר ועליהן הוראות והנחיות לטיול ( על כל רצועה רכיב אחד . ( מבקשים מהתלמידים למיין את ההיגדים לקבוצות ולתת כותרת לכל קבוצת היגדים . לדוגמה : ציוד שיש להביא , התנהגות נכונה בטיול . להלן דוגמה להוראות והנחיות . - יש להביא תרמיל נוח - חזק וראוי לתלאות המסע . - יש לחבוש כובע . - יש לנעול נעליים מתאימות להליכה במים . - חובה להצטייד במים בכמות מתאימה . - יש להימנע מדרדור אבנים . - אין לגעת בחפצים כלשהם בשטח . - אין לסטות משבילי ההליכה . - אין לשתות מים ממקורות לא מזוהים . לאחר המיון מבקשים מהתלמידים לבדוק אם כל ההנחיות וההוראות , הנדרשות למסלול שלהם , קיימות ברצועות . אם לא - מה חסר ? ( לדוגמה : יש למרוח קרם הגנה לפני היציאה לטיול , יש ללבוש מכנסיים ארוכים , אין לקטוף פרחים במסלול ( . דנים בסדר שבו ההיגדים צריכים להופיע . חשוב להדגיש שאין סדר נכון או לא נכון . למעשה , סדר ההיגדים יכול להשתנות , אבל חשוב לשמור על מבנה שבו יש כותרת ( לדוגמה , ציוד לטיול , ( ומתחתיה כל ההיגדים המתאימים . מבקשים מהתלמידים לכתוב בדף המידע שלהם את ההוראות וההנחיות המתאימות למסלול שלהם . לשם כך עליהם לחזור לעיין במסלול שלהם ולחשוב אילו הוראות מתאימות לו ואילו לא ( למשל : במסלול מסוים - יש להיזהר מדרדור אבנים , ובמסלול אחר - יש לנעול נעליים מתאימות להליכה במים . (

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית

ישראל. משרד החינוך


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר