עמוד:8

המורה מציגה את הלוח . דיון - מה כתוב בלוח ? - מה חסר בלוח ? סמנו את המשבצת של המספר 7 בלוח . מהן המשבצות הכחולות המתאימות לה ? איזה תרגיל מתאים לשלשה הזו ? האם אנחנו יודעים בתרגיל זה מהו השלם ? מהם החלקים ? השלימו את המספר החסר בתרגיל . - בחרו עוד משבצת אפורה ( מלאה או ריקה , כרצונכם . ( מהן המשבצות הכחולות המתאימות לה ? איזה תרגיל מתאים לשלשת המשבצות הזו ? מה יודעים ומה לא יודעים בתרגיל זה ? האם חסר בתרגיל זה רק מספר אחד ? האם אפשר להשלים את מה שלא יודעים רק בדרך אחת ? אם כן - השלימו את המספר החסר . אם לא - חפשו משבצת אפורה אחרת , אשר בתרגיל המתאים לה ולמשבצות הכחולות שלה חסר רק מספר אחד . אם אין משבצת כזו , בחרו משבצת כלשהי כרצונכם והשלימו את המספרים בה ובמשבצות הכחולות המתאימות לה . - המשיכו להשלים מספרים בלוח באותו אופן . בפעילות 5 ( עמ' ( 7 חשוב להדגיש שבכל משבצת מותר לכתוב ספרה אחת בלבד . בתוצאות של סעיף א מתקבלים מספרים חד - ספרתיים , ובתוצאות של סעיפים ב ו - ג מתקבלים מספרים דו - ספרתיים ( שספרת העשרות שלהם היא . ( 1 פעילות מושית הבלשית - פעילויות מסוג זה מוכרות לתלמידים מהפרקים הקודמים . רבים מהתלמידים ידעו איך להמשיך לצבוע בקלות ובאופן אינטואיטיבי גם בלי לנסח לעצמם במפורש מה הוא הדגם החוזר . לתלמידים המתקשים להשלים אפשר להציע לתאר כל שורה בנפרד ( למשל , שלושה צהובים , צהוב באמצע , שלושה אפורים , שלושה צהובים ... וכו . ( ' אפשרות נוספת היא להתייחס לכל טור חלונות בנפרד ( בטור הימני ובטור השמאלי : הדגם הוא צהוב , אפור , אפור ; בטור האמצעי : צהוב , צהוב , אפור . ( צבעו לפי הדגם .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר