עמוד:79

את החלק האחרון של המפגש רצוי להקדיש לדרך הצגת מידע . מאחר שבשני המפגשים הבאים התלמידים יציגו את העבודות שלהם , מומלץ לדון בשאלה - איך מציגים מחקר ? מדענים נדרשים לעתים להציג בכנסים , בזמן קצר מאוד , מחקרים שעליהם עבדו במשך שנים . איך עושים זאת ? ובכלל - איך עומדים מול קהל ומעבירים מידע ? זו מיומנות נרכשת שחשוב מאוד לטפח אותה . מומלץ לתת כמה דגשים בשיעור ( ראו נספח מס ' - 9 דגשים להעברת הרצאה בכלל ולהצגת העבודה מול הכיתה בפרט . ( כדאי להדגיש שמצופה מהתלמידים לערוך חזרות כדי להגיע לרמה גבוהה של הצגת החומר . בין מפגש מס' 3 למפגשים מס' 4 ו- 5 התלמידים מדווחים למורה על התקדמות כתיבת העבודה ועל ההיערכות להצגת העבודה בכיתה . רצוי שגם התלמידים יקראו את המדריך להצגת העבודה בכיתה ( ראו נספח מס' 9 כאמור . ( מפגש מס 4 ' ומפגש מס' - 5 הצגת העבודות בכיתה כל צוות מציג את העבודה שלו ( העבודה לא צריכה להיות כתובה במלואה , אפשר להציג אותה גם אם רק ה רוב נכתב . ( התלמידים יכולים להיעזר במצגת , בסרטון , בפוסטר או בכל אמצעי עזר אחר שהם מוצאים לנכון . לאחר הצגה של כל צוות יינתן זמן לשאלות ולהערות של חברי הקבוצות האחרות , וכן למשוב שלהם הן על העבודה והן על דרך ההעברה של התלמיד או של הקבוצה . חשוב ליצור אווירה טובה וחיובית שבה המשובים מתקבלים לא כביקורת שלילית אלא כדרך לשיפור מתמיד . רצוי שכל משוב ייפתח כמובן בה ערה חיובית . לאחר שהתלמידים מעירים , יינתן זמן להערות ולסיכום של המורה . התלמיד או חברי הצוות שהציגו רושמים את ה הערות וההארות כדי לתקן ולהוסיף בעבודה המוגמרת ש הם מגישים . לאחר שהתלמידים מציגים את העבודה אפשר לשאול : האם הממצאים שלכם הפתיעו אתכם או רק איששו את מה שכבר ידעתם ? אילו מחקרים נוספים יכולים להמשיך את העבודה שלכם ? איך הייתה עבודת הצוות שלכם ? מה תזכרו מהעבודה הזאת ? מה תיקחו ממנה ? בנוסף , במפגשים הרביעי והחמישי כדאי לעשות שני דברים : . א לעבור על דגשים ב כתיבת העבודה : ראשי הפרקים , הניסוח המתאים , הסדר וכן הלאה ( ראו נספח מס ' - 10 דגשים לעבודה הכתובה . ( . ב לבחור את העבודות הטובות ביותר שאותן יציגו התלמידים בפני ההורים והאורחים באירוע השיא . כל תלמיד רושם על פתק את שלוש העבודות הטובות ביותר בעיניו ושגם הוצגו באופן הטוב ביותר ( אפשר לחילופין ליצור טופס -ב Google Forms ולשלוח לתלמידים . (

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר