עמוד:74

בספר הלימוד אנו מבי אים שאלות המעוררות דיון סביב ה שאלה - מהו האזור שלי ? . 1 לפניכם אזורים שבחרו כיתות שונות ברחבי הארץ . . א ק ראו את הבחירות השונות . . ב חפשו את היישובים באטלס . . ג נמקו לפחות שלוש מבין ההחלטות : - אנחנו גרים במצפה רמון והחלטנו שהאזור שלנו הוא הר הנגב . - אנחנו גרים בחצור והחלטנו שהאזור שלנו הוא עמק החולה . - אנחנו גרים בחיפה והחלטנו שהאזור שלנו הוא הכרמל . - הכיתה שלי מאבן שמואל והחלטנו שהאזור שלנו הוא חבל לכיש . - אנחנו גרים ברעננה והחלטנו שהאזור שלנו הוא רעננה והיישובים הקרובים אליה . - אנחנו גרים בקריית גת והחלטנו שהאזור שלנו הוא שפלת יהודה . - אנחנו גרים בגבת והחלטנו שהאזור שלנו הוא עמק יזרעאל . - הכיתה שלי מבית שאן והחלטנו שהאזור שלנו הוא עמק המעיינות . . 2 באחת מכיתות ו ' בתל אביב התעורר ויכוח בין התלמידים בנוגע ל שאלה מהו האזור שלכם . יניב חשב שהאזור הוא גוש דן . יעל חשבה שהאזור הוא מישור החוף התיכון . אבנר חשב שהאזור הוא מטרופולין תל אביב . מיכל חשבה שהאזור הוא תל אביב והטבעת הפנימית של היישובים מסביבה . א . מה דעתכם , האם אחד מהם אינו צודק ? . ב כיצד יכול להיות שכולם צודקים ? הסבירו . דיון כיתתי בשאלות אלו יכול לתרום להבנת הסוגיה והקביעה של האזור שלכם . הצעה ל ניהול תהליך עבודת ה חקר אנו מציגים כאן מפגשים אחדים לביצוע עבודת החקר של התלמידים . כל מפגש נמשך שעתיים , ורצוי שתהיה הפסקה של שבוע לפחות בין מפגש למפגש כדי שהתלמידים יספיקו לבצע את המטלות . תוצרי תהליך החקר יכללו : א . תוצר כתוב ( חובה . ( ב . תוצר יצירתי ( רשות . ( ג . הצגה של התוצרים מול הכיתה או מול בית הספר . שימו לב : - נוסף ע ל ה הצעות שלהלן , עומדת לרשותכם יחידה דיגיטלית ה עוסקת בעבודת החקר " האזור שלי " – מומלץ לבקר בה . - ההתמודדות עם שאלת חקר שקשורה ב " אזור "שלי היא מורכבת , דאיובו רשאכ מדובר בתלמיד ים כיתהב ו . ' התפיסה המרחבית האזורית אינה מובנת מאליה , ובגיל 12 היא אינה 74

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר