עמוד:135

הטקסט הסרטון " נזקי השלג" " נזקי השלג כבר כאן " ! טקסט במתכונת ידיעה עיתונאית מכתב חוות דעת של אגף שפ"ע בעירייה " דיווח של תמר החזאית : מזג האוויר משתגע , " ( מעובד על-פי כתבתו של צפריר רינת , מעיתון " הארץ ( " מאמר העמדה " חשיבותם של עצים" ( מעובד על פי כתבה מאת ישראל גילון וגלית עצמון מתוך עלון " דע-גן "( " מה שקרה אצלנו בסופה" הסוגה והמטרה החברתית כתבה משודרת לשם סיפור ושיתוף ולשם מידוע , תיאור והסבר ידיעה עיתונאית כתובה לשם מידוע , תיאור והסבר מכתב לשם מידוע , תיאור והסבר ולשם טיעון ושכנוע כתבה כתובה לשם מידוע , תיאור והסבר מאמר עמדה לשם טיעון ושכנוע דיווח כתוב לשם מידוע , תיאור והסבר עולם השיח עולם השיח של תקשורת ההמונים עולם השיח של תקשורת ההמונים עולם השיח של תקשורת בין-אישית עולם השיח של תקשורת ההמונים עולם השיח העיוני עולם השיח של תקשורת בין-אישית הערות והצעות להוראת הפרק פעילות 1 הידיעה הפותחת והסרטון מספקים רקע חיוני להבנת הפרק באמצעות התוודעות לאירועי השלג של 2013 ולנזקים שנגרמו בעטיים . ניתן גם לבקש מהתלמידים לספר על הסופה כפי שהיא זכורה להם מחווייתם האישית או מהדיווח של אמצעי התקשורת . הטקסט הקצר עמוס מילים שאינן בשימוש בשפת הדיבור . בעבודה עם תלמידים מתקשים כדאי להציע לילדים פירושים למילים כמו " להתחולל , " " נצורים , " "טרם שככה . " כדאי להנחות את התלמידים בהבנת מילים לא מוכרות אחרות , כמו " קרסו" ו"שנערם" בעזרת ההקשר . פעילות 2 בפעילות זו התלמידים נחשפים לתת-סוגה חדשה – חוות דעת המוצגת במבנה של מכתב רשמי . כדאי לשוחח עמם על מבנה הטקסט – מאפייני מכתב רשמי ( פנייה אל הנמען בתוארו הרשמי , ציון הנושא הנדון , שימוש בלשון פורמאלית , משפט פתיחה ומשפט סיום ) ומאפיינים של חוות דעת פורמאלית של גופים ציבוריים ( הצעת שתי חלופות , לכל חלופה יתרונות וחסרונות . ( פעילות 4 מטרת הפעילות היא לוודא כי התלמידים הבינו את החלופות השונות המובאות במכתב על יתרונותיהן וחסרונותיהן . במידת הצורך ניתן לבצע את הפעילות במליאה .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר