עמוד:206

הטקסט סנהדרין ד , ה " לראיין אדם טובע , " קריקטורה " לא תעמוד על דם רעך , " התשנח" , 1998 – חוק מתוך ספר החוקים 1670 מצוות " לא תעמוד על דם רעך" משנה תורה לרמב"ם , הלכות רוצח ושמירת הנפש , א יד " הנשיא למצילה של פיינגולד : אתה ג'נטלמן , " מאת אריק בנדר ( מתוך אתר החדשות ( NRG " מבצע הצלה באוורסט : ישראלי חילץ טורקי , " מאת אלי ברדנשטיין ותומס קלי ( מתוך אתר החדשות ( NRG נדב בן יהודה – מהאוורסט לקווקז ( כתבה ששודרה בחדשות ערוץ ( 2 הסוגה והמטרה החברתית משנה לשם מידוע תיאור והסבר קריקטורה , למטרות ביקורת ושיכנוע חוק למטרות הפעלה הלכות למטרת הפעלה וטקסט מידעי-לימודי לשם מידוע , תיאור והסבר כתבה כתובה לשם מידוע , תיאור והסבר כתבה כתובה לשם מידוע , תיאור והסבר כתבה משודרת שמטרתה מידוע , תיאור והסבר עולם השיח עולם השיח של המקורות היהודיים עולם השיח של תקשורת ההמונים תקשורת בין-אישית ועולם השיח העיוני המקורות היהודיים ועולם השיח העיוני עולם השיח של תקשורת ההמונים עולם השיח של תקשורת ההמונים עולם השיח של תקשורת ההמונים הערות והצעות להוראת הפרק בראשית הפרק מופיע מוטו הלקוח מהמשנה במסכת סנהדרין . בשיח הישראלי מרבים להשתמש בציטוט זה כדי להדגיש את ערכם של חיי אדם , ולכן מצאנו לנכון להפגיש את התלמידים אתו . הצבתו בראשית הפרק נועדה להרגיל את התלמידים למיקום של מוטו ולמצב שבו הקשר מתבהר לא אחת רק אחרי קריאת כל הטקסט שבראשו הוא הופיע ( ובהקשר של הפרק – בסופו . ( מבחינה דידקטית אין הכרח להתייחס אליו בשלב הראשון , ואפשר רק לקרוא אותו בקול ולומר לתלמידים שהפעילות הקשורה אליו תתבצע בסיום העבודה על הפרק . בעקבות כל אחד משלושת הקטעים הראשונים בפרק ( קריקטורה , חוק מספר החוקים של מדינת ישראל ודברי הרמב"ם ) ידונו התלמידים בשאלות שהוא מעלה . המטרה היא לפתח את הנושא יחד , לפתח כישורי שיחה עיוניים ולוודא שאכן הדברים מובנים . הפרק נפתח בהתייחסות לקריקטורה הממחישה את האדישות לצורך בהגשת עזרה ומבליטה את רצון האנשים לתעד - במקום לפעול ולסייע לטובע הם מצלמים ומקליטים אותו . אפשר להזכיר

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר