עמוד:151

פעילות 3 כדאי לנצל את פעילות הכתיבה להרחבת העיסוק בערכו של הטיול בארץ ישראל ( ראו הרחבה בנושא בתחילת המד"ל לפרק . ( ניתן לערוך שיחה מקדימה לכתיבה בה יספרו התלמידים על טיולים שערכו בארץ , או לחילופין לבקש מתלמידים לקרוא בכיתה את הסיפורים שכתבו ולשוחח עליהם . הצעה להרחבה באתר " אופק , " בתחום הדעת " עברית " תוכלו למצוא יחידת לימוד העוסקת בטיולים בארץ – " המפה לתייר הצעיר . " להלן כמה ספרי קריאה מומלצים בנושא הפרק : . 1 איזה מין שם זה תיאודורה / מאת יונה טפר תותי וחברתה דנה הן חברות טובות , שחולמות להיות אחיות . הן יוצאות להרפתקה , שלוקחת אותן משוק הפשפשים ביפו אל שכונה עתיקה בטבריה , אל חופי הכנרת ולמקומות נוספים . . 2 שני ספרים לציון 100 שנה לעיר תל–אביב : בין ים לים / מאת רונית לוינשטיין–מלץ שלושה ילדים מקבלים כתב חידה . פתרון החידה הופך לסיפור בלשי עם אנשים שחיו לפני 100 שנה בתל–אביב ( זהו אחד מספרי הקריאה לכיתה ה שנבחרו מרשימת המשרד ; תיאור , דיון ספרותי והצעות לפעילויות במד"ל , עמ' . ( 231 הרפתקה בחולות / מאת איריס ארגמן ואלכס פז קשר נוצר בין ילדה תל–אביבית של היום לבין ילד שחי בעיר בשנותיה הראשונות . . 3 ילדת האפרסמון / מאת רוני גבעתי איך נראו החיים ביישוב עין–גדי שליד ים המלח , לפני למעלה מאלפיים שנה ? אביטל , שחיה שם באותה התקופה , יוצאת למסע עלייה לרגל לירושלים . מידע על ספרים מומלצים נוספים תוכלו למצוא באינטרנט באתרים האלה : אתר אופק , עברית , מאגר כנפיים ; אתר דףדף : http : // dafdaf . co . il ( אפשר להגיע אליו גם דרך אתר " אופק . ( " הפרק " דרבנים ולווייתנים" ( עמוד 35 בספר הלימוד , כרך ( 2 נושא הפרק : הפרק עוסק בסכנת ההכחדה של דרבנים ולווייתנים . רכישת המיומנות הכרוכה בכתיבת סיכום חיונית לחיים בבית הספר ומחוצה לו : למידה לקראת בחינה , סיכום שיעור , הכנת עבודה , הוצאה של עיקרי הדברים ממאמר בעיתון או מהאינטרנט , ובשלב מאוחר יותר – סיכום הרצאות , סיכום דיון , סיכום ישיבה . הסיכום הוא פעולה מורכבת , ויש לה חשיבות רבה להתפתחותם של לומדים עצמאיים .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר