עמוד:211

אפשר להציע מחוון קצר למשוב : האם דברי הדוברים התייחסו לנושא ? האם הטענה של הדוברים ברורה ? האם דבריהם היו משכנעים ? פעילות 8 לאחר הדיון כדאי לשוב ולקרוא את המשנה שבראשית הפרק ולבקש מהתלמידים הסבר לכתוב בו . גם כאן כדאי להקפיד על דרך התבטאות נאותה של התלמידים , שכן יכולת ביטוי בעל-פה היא כישור אורייני אקדמי חשוב שיש לטפחו בין כמטרה בפני עצמה ובין כחלק מהלימוד השוטף . הפרק "בין המצרים " ( עמוד 150 בספר הלימוד כרך ( 2 נושא הפרק : י"ז בתמוז ותשעה באב . הפרק עוסק במשמעותם של הצומות ובשנאת החינם שהביאה לחורבן המקדש . בפרק מובאת המשנה במסכת תענית המתארת את האירועים הקשים שהתרחשו בימים אלו בתולדות עם ישראל , ומדרש המתאר את תקופת המצור על ירושלים . צומות אלו חלים לרוב במהלך החופש הגדול , ועל כן פעמים רבות אין עוסקים בהם במסגרת ביה"ס . עם זאת , בשל חשיבותם הרבה בחרנו להציע למורים תוכן לימודי מתאים , אותו ניתן ללמד בשלהי שנת הלימודים , קרוב כלל האפשר לתאריך הצום . מטרות הפרק מטרות תוכן . 1 רכישת מידע על י " ז בתמוז , ט' באב ותקופת 'בין המצרים . ' . 2 התוודעות לסיפור מסיפורי המצור על ירושלים . מטרות הבנה הבעה ולשון . 1 הבנת הנושאים הרעיונות והמסרים העולים מהקריאה בטקסטים שהם חלק מהמורשת התרבותית היהודית . . 2 הפקת מידע מטקסט מידעי , ממדרש ומתמונה . 3 שיח דבור : סיפור בעקבות קריאה כדי לשתף ולעניין אחרים תוך השלמת פערים לגבי : עובדות מחשבות ורגשות שאין עליהם מידע בטקסט . . 4 כתיבת תאור הממוקד בנושא וברעיון המופיע בתמונה

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר