עמוד:106

הטקסט הטקסט המידעי " סביבונים-משחק לא רק לילדים " הוראות להכנת סביבון אש - סרטון הסוגה והמטרה החברתית טקסט מידע לשם מידוע , תיאור והסבר סרטון למטרת הפעלה עולם השיח עולם השיח העיוני עולם השיח של תקשורת ההמונים הערות והצעות להוראת הפרק סביבונים- משחק לא רק לילדים פעילות 1 הקריאה היא מכוונת מטרה – לשים לב למילים בטקסט הקשורות לחנוכה , אשר ישמשו את התלמידים בבואם להכין תשבץ בהמשך . פעילות 4 הן דינה קיין והן אברום בורג החלו את האוסף שלהם באקראי , כמשחק לילדיהם , עד שבסופו של דבר הפך משחק הילדים לאוסף רשמי ומקצועי . פעילות 6 התלמידים מתאימים בין שני החלקים של ההגדרה הקלאסית : הכללה והבחנה , על פי ידע העולם שלהם . פעילות 7 פעילות זו ממשיגה את פעולת ההגדרה . מופיעים בה הסבר , דוגמה והתנסות . פעילות זו נעשית במליאה והיא פונה לרמות חשיבה של השוואה והערכה : מה המשותף ומה הדומה בין הגדרות של מילים השייכות לאותה מילה מכלילה . הוראות להכנת סביבון אש פעילות 2 סעיף א- מומלץ לצפות בסרטון שוב כדי להכין את רשימת הציוד הנדרש להכנת הסביבון . סעיף ב- אופן הניסוח ואופן הצגת הדברים נתונים לדיון והחלטה של התלמידים . אין נכון או לא נכון , אך העקביות במתן ההוראות ( כגון : כתיבה בלשון ציווי לאורך כל הטקסט ) יוצרת אחידות המקלה על הקורא . התלמידים צריכים לשים לנגד עיניהם את הנמען , אשר לא צפה בסרטון ולכתוב את ההוראות באופן נהיר ומדויק . פעילות 5 עד כה התלמידים כתבו הוראות , ובפעילות זו הם מוזמנים לכתוב כללים . ההחלטה אם לכתוב על דרך השלילה או החיוב היא פועל יוצא של מידת החשיבות שיש לכלל . בכללי זהירות מאש , שעניינם דיני נפשות מן הסתם נכון לבחור במילים מודאליות חד משמעויות כאלו שלא מאפשרות בחירה כגון : אסור , אין , חובה .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר