עמוד:22

סוגיה עקרונית הקשורה בהוראה משולבת במדרשים – יתרונות הלימוד בליווי מדרשים וחסרונות לימוד כזה : היתרונות : א . הרחבת הידיעות וההיכרות עם ארון הספרים היהודי . ב . הזדמנות שמזמן המדרש להתמודדות עם סוגיה בטקסט ( לפעמים מאיר מקום שכלל לא שמנו לב שהוא חשוך . ( ג . כהשראה לשיטה , ככלי עבודה עם הילדים – כתיבת סיפור והשלמת פערים בעקבות הטקסט . החסרונות : אצל הלומד עלול להיווצר בלבול בין הסיפור המקראי למדרש . מומלץ להציג את המדרש כטקסט נלווה ולא כטקסט מרכזי , כלומר – המדרש הוא טקסט מאוחר ואינו חלק מהתנ . "ך . 6 המדרש הבא מספר שלמרים , אחותו של התינוק , היתה עוד סבה לשמר על אחיה הקטן . א . קראו את המדרש : מדרש זה ספור שחכמים ספרו בהשפעת הספור מהתורה . זו דרך לפרשולהסביר קשיים שיש לפעמים בספו ריהתו רה . מרים נבאה : אמא שלי תלד בן שיציל את עם ישראל . כאשר נולד משה , הבית התמלא אור , ואבא שלה נשק אותה ואמר : בתי , הנבואה שלך התקימה ! אבל אחרי שלושה חדשים ... לא היתה בררה , והאם שמה את משה בתבה בתוך היאור , ואמרה למרים : בתי , איפה הנבואה שלך ? מה עשתה מרים ? עמדה על שפת היאור , לראות אם הנבואה שלה תתגשם . ( לפי מדרש שמות רבה ) ומה המדרש מוסיף לנו על הספור , גמלי ? ב . נבין את המדרש ( אפשר לסמן במדרש : ( מה נבאה מרים ? מה עשתה מרים כשהבינה שאולי הנבואה שלה לא תתגשם ? ג . על אילו תכונות חדשות של מרים מספר המדרש ? 16 שמות פרק ב

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר