עמוד:90

ו דיאגרמת מוטות 1 בשיעור זהירות בדרכים הציעו התלמידים לבדוק את כמות התנועה בכביש שליד בית – הספר בשעות הבוקר ובשעות הצהריים . הדיאגרמה שלפניכם מתארת את התנועה בשעות הבוקר : דיאגרמה כזאת נקראת דיאגרמת מוטות . התבוננו בדיאגרמה וענו : א . כמה אוטובוסים עברו בכביש ? ב . כמה אופנועים עברו בכביש ? 2 בניית דיאגרמות מוטות הרשימה שלפניכם מתארת את כמות התנועה בשעות הצהריים : בנו במחברת דיאגרמת מוטות מתאימה . דיון האם תוכלו לצייר בדיאגרמה אחת גם את כמות התנועה בשעות הבוקר וגם את כמות התנועה בשעות הצהריים כדי שיהיה אפשר להשוות בין הכמויות ? דיאגרמת מוטות אינה שונה באופן מהותי מדיאגרמת עמודות ; ההבדל הוא רק בעובי העמודות - המוטות דקים יותר ולכן מאפשרים לסרטט כמה מוטות על אותה השנת לצורך השוואה . במקום להשתמש ברשימה הנתונה כדאי לבקש מן התלמידים לבצע תצפיות בפועל ולאסוף נתונים משלהם . אם לא ניתן לבצע תצפיות , אפשר לבחור נושא אחר להשוואה בין דיאגרמות . לדוגמה : ההשתתפות של תלמידות כיתה אחת בחוגים לעומת ההשתתפות של תלמידות כיתה אחרת בחוגים ועוד . אם משנים את הנושא בפעילות , 1 יש לשנות גם את השאלות בפעילויות 4 - 2 לפי הדיאגרמה שהתקבלה . חשוב שייבחר נושא שיש בו טעם להשוואה בין שתי הדיאגרמות .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר