עמוד:14

ב . משחק — מלחמת הצלעות ) הקדקודים ( אבזרים : כרטיסי צורות ( עמ ' 88 - 87 במדריך זה ) שימו לב : בכרטיסים יש צורות שאינן מצולעים ויש עיגולם . במהלך הפעילות חשוב להשתמש בצורות אלה כמסיחים . משתתפים : 4 - 2 תלמידים מהלך המשחק : מחלקים את הכרטיסים לכל המשתתפים שווה בשווה ( כמו במשחקי קלפים ) . כל תלמיד מסדר את הכרטיסים שלו בערמה כשהצורות כלפי מטה . בכל מהלך — כל התלמידים הופכים את הכרטיס העליון בערמה שלהם . התלמיד שבכרטיסו יש מצולע שמספר הצלעות ( הקדקודים ) שלו הוא הגדול ביותר - זוכה בכל הכרטיסים . הזוכה — תלמיד שבסוף המשחק יש לו מספר הכרטיסים הרב ביותר . אפשרות אחרת : כל הכרטיסים נמצאים בערמה במרכז , ובכל מהלך — כל תלמיד בתורו הופך את הכרטיס העליון בערמה . אפשר להחליט שכרטיס העיגול ישמש " ג ' וקר " . עמודים -9 8 הפעילויות כאן מתבססות על מיון צורות מישוריות ועל השוואתן . פעילות 1 מטרת הפעילות להזכיר לתלמידים את השמות של מצולעים שונים - משולשים ומרובעים - וכן את השמות של מרובעים מיוחדים שנלמדו בכיתה א ' - ריבוע ומלבן . מקצת התלמידים אינם מבינים שכל הצורות , פרט לצורה ח ( עיגול ) , יופיעו בשתי עמודות : הן בעמודה " מצולעים " והן באחת העמודות - " משולשים " או " מרובעים " . לכך נדרשת הבנה של יחסי הכלה בין המושגים , והיא קשה לתלמידים אחדים . חשוב לזהות תלמידים אלה , אך אין להתעכב אתם על עניין זה , אלא לטפל בכך בהמשך . הצעות לפעילויות נוספות א . יש תלמידים שעדיין אינם מסוגלים לתפוס שמלבן הוא גם מרובע . מומלץ לקיים אתם שיחה כזו : — איך קוראים לך ? — משה . — מה שם משפחתך ? — כהן . — אם אקרא לך משה , תענה לי ? — כן . — ואם אקרא לך כהן , גם תענה לי ? — כן . — אם כך יש לך שני שמות : גם משה וגם כהן . חוץ מזה אתה גם תלמיד בבית הספר כרמים ואתה גם תושב תל אביב .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר