עמוד:26

הצעות לפעילויות נוספות אפשר לבקש מהתלמידים לזהות גופים שיש להם תכונות אחרות , למשל : • מצאו באוסף גוף שיש לו מספר אי זוגי של קדקודים . האם יש עוד גופים כאלה ? מצאו אותם . הגופים שבאוסף המתאימים לתיאור זה הם : חרוטים , פירמידות מרובעות ופירמידה משושה . • מצאו באוסף גוף שיש לו מספר זוגי של צלעות . האם יש עוד גופים כאלה ? מצאו אותם . הגופים שבאוסף שיש להם מספר זוגי של צלעות : תיבות , קובייה , כל הפירמידות . • מצאו באוסף גוף שיש לו מספר זוגי של פאות . האם יש עוד גופים כאלה ? מצאו אותם . הגופים שבאוסף שיש להם מספר זוגי של פאות : תיבות , קובייה , פירמידה משולשת . • מצאו באוסף גוף שיש לו רק סוג אחד של פאות . האם יש עוד גופים כאלה ? מצאו אותם . כל הפאות של קובייה הן ריבועים חופפים ; כל הפאות של פירמידה משולשת הן משולשים חופפים . • מצאו באוסף גוף שיש לו בדיוק שני סוגים של פאות . האם יש עוד גופים כאלה ? מצאו אותם . לפירמידה מרובעת יש שני סוגים של פאות — משולשים ומרובע ; לפירמידה משושה יש שני סוגים של פאות — משולשים ומשושה . • מצאו באוסף גוף שיש לו בדיוק שלושה סוגים של פאות . האם יש עוד גופים כאלה ? מצאו אותם . לתיבות ( שאינן קובייה ) יש שלושה סוגים של פאות — לכל תיבה שלושה זוגות של מלבנים חופפים . ביחידה ו מופיעות חידות דומות , והתלמידים יתבקשו לזהות את הגופים לפי התיאור המילולי שלהם ולנתח אותם מבחינה כמותית — כמה פאות , צלעות , קדקודים ( אם בכלל ) יש לגוף , ואיזה סוג של פאות יש לגוף . הפעילויות המוצגות למעלה יכולות להכין את התלמידים לפעילויות הסיכום האלה . מומלץ לבצע פעילויות אלה במשך תקופה ממושכת ולא ברצף ) למשל , כפעילויות חזרה ( .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר