עמוד:41

על ידי הפעלת שיקולים לוגיים התלמידים יכולים להסביר מדוע ההיקף של מצולע ח גדול יותר . שימו לב : ככל שהתלמידים עוסקים יותר במושגים שטח והיקף במקרים שונים , כך המושגים האלה נעשים מוחשיים יותר . לכן חשוב מאוד לעודד דיון שבו ינמקו התלמידים מדוע למצולע ח יש היקף גדול יותר מההיקף של מצולע ז . למעשה נוגעים כאן ברעיון חשוב בגאומטרייה : סכום האורכים של שתי צלעות של משולש תמיד גדול מאורך הצלע השלישית . הנגיעה בנושא זה מאפיינת את העיסוק בגאומטרייה בשלבים האלה - עיסוק אינטואיטיבי המשמש הטרמה לרעיונות שיילמדו בכיתות גבוהות יותר . מובן שאין להגיע להכללות מפורשות כאלה עם התלמידים בשלב זה . אפשר להשתמש בעיקרון שכבר עסקו בו התלמידים בכיתה א ' : הדרך הקצרה ביותר בין שתי נקודות היא אורך בקו הישר המחבר את שתי הנקודות . לפיכך האורך של קטע 3 קטן מהסכום של אורך קטע 1 ואורך קטע . 2

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר