עמוד:45

בכל הפעילויות שבעמודים אלה מודדים שטחים והיקפים של מצולעים המורכבים ממשולשים ירוקים . התלמידים יכולים למדוד את ההיקף על ידי שימוש במדידה בסרגל או על ידי שימוש באורכים הידועים של צלעות המשולש הירוק המשמש יחידת מידה . פעילות 7 למצולעים ג ו – ד יש שטחים שווים ( 5 משולשים ) . למצולעים א ו – ב יש היקפים שווים ( 24 ס “ מ ) . הצעה לשאלות נוספות : לאיזה מצולע יש ההיקף הגדול ביותר ? ( מצולע ד - 30 ס “ מ ) לאיזה מצולע יש השטח הגדול ביותר ? ( מצולע א - 6 משולשים ) עמוד 54 הצעה להרחבת הפעילות : לשני המצולעים א ו – ב יש אותו השטח - 6 משולשים ירוקים . בנו מצולע אחר ששטחו גם הוא 6 משולשים . שערו : האם ההיקף של המצולע שבניתם קטן מההיקף של מצולע א , גדול ממנו או שווה לו ? מדדו ובדקו את השערתכם . שערו : האם ההיקף של המצולע שבניתם קטן מההיקף של מצולע ב , גדול ממנו או שווה לו ? מדדו ובדקו את השערתכם . עמוד 55 מטרת פעילות 9 להדגיש ששני מצולעים הבנויים משני משולשים ירוקים הם תמיד שווים בשטחם אך לא תמיד שווים בהיקפם . אלה המצולעים ( בהקטנה ) שאפשר לבנות משני משולשים ירוקים . ( ליד כל מצולע רשום היקפו לפי המידות האמתיות . ) התלמידים צריכים לחשב את ההיקפים של שני המצולעים שבנו , ועל סמך המדידות עליהם לקבוע אם הם שווים או שונים .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר