עמוד:60

בשלב זה הצורות הן צורות מהשבלונות . נוסף על זיהוי ההזזה על סמך מראה עיניים ניתן לבדוק בעזרת השבלונה והרשת שאכן שתי הצורות שבודקים הן חופפות ויש להן אותו כיוון . בסעיף א אפשר להגיע מברווז לברווז בלי לסובב בסעיף ב חייבים לסובב את השבלונה את השבלונה , כלומר , בלי לשנות את כיוונה : במעבר מברווז אחד לברווז האחר : שימו לב : כשאנחנו כותבים ‘ לסובב ' , איננו מתכוונים לסיבוב שלם של השבלונה או להיפוך שלה על צדה האחר . אנחנו מתכוונים לשינוי הכיוון שלה . צורת החץ של השבלונה עוזרת להבחין בשינוי הכיוון שלה . בדוגמה הזאת יש סיבוב של השבלונה ולכן אין הזזה בין הצורות : בפעילות 4 ( עמודים 88 - 87 ) התלמידים מתבקשים לצייר הזזה של צורה נתונה . הם נעזרים בשבלונה בדומה לאופן שנעזרו בה בפעילויות הקודמות . מובן שכל תלמיד יכול לבחור כרצונו את הכיוון ואת המרחק של ההזזה .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר