עמוד:66

מבוא לפרק לפי תכנית הלימודים של משרד החינוך מומלץ לייחד 3 שעות ללימוד הנושאים מדידת זמן ומדידת משקל . פרק זה עוסק במדידת זמן . התלמידים לומדים לקרוא את השעה בשעון מחוגים ( שעון אנלוגי ) המציג שעות שלמות , חצאי שעות ורבעי שעות . כמו כן התלמידים עוסקים בחישובים של משך הזמן העובר בין שני אירועים בדיוק של חצאי שעות או שעות שלמות . לצורך הפעילויות בפרק התלמידים בונים שעון העשוי מקרטון . מומלץ שהתלמידים ישתמשו בשעון זה בפעילויות המתאימות . בבניית השעון מדף הגזירה יש להדריך את התלמידים להניח את המחוג הקצר מעל למחוג הארוך ורק אחר כך לחבר את המחוגים למרכז השעון בסיכה מתפצלת . כדאי להנחות את התלמידים להסתכל בכל קריאת שעה תחילה על המחוג הקצר ( מחוג השעות ) ורק אחר כך על המחוג הארוך ( מחוג הדקות ) . דוגמאות : • בשעה שמונה - המחוג הקצר ( מחוג השעות ) מראה בדיוק , 8 והמחוג הארוך ( מחוג הדקות ) מראה בדיוק . 12 • בשעה תשע וחצי - המחוג הקצר נמצא באמצע בין 9 ל – , 10 והמחוג הארוך מראה בדיוק . 6 • בשעה אחת ורבע - המחוג הקצר נמצא בין 1 ל – , 2 אך קרוב יותר ל – , 1 והמחוג הארוך מראה בדיוק . 3 יש רק מקרה אחד שבו המחוגים מתלכדים - בשעה 12 בדיוק . בסוף הפרק יש הרחבה על שעון דיגיטלי . בכיתה ב ' איננו עוסקים בשעון יממה ( שעון של 24 שעות ) . לדוגמה : איננו מתארים שעה מסוימת כך : , 18 : 30 אלא אנחנו אומרים : השעה 6 : 30 אחרי הצהריים . בשעון יממה עוסקים בכיתה ג ' . כדי שמדידות הזמן יהיו בעלות משמעות לתלמידים , שילבנו בפרק דוגמאות מחיי היום – יום . בדיונים בכיתה מומלץ לנסות לקשר כמה שאפשר את קריאת השעות וחישובי הזמן לחיי התלמידים . לדוגמה : אפשר לעסוק במערכת השעות של התלמידים או בזמן שנמשכות פעילויות שונות שהתלמידים מבצעים .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר