עמוד:29

א . שיקוף והזזה ( חזרה ) ( עמודים 53 - 50 בחוברת לתלמיד ) פעילויות 3 - 1 עוסקות בשיקוף . פעילות 4 עוסקת בהזזה ופעילות 5 בשיקוף והזזה . בפעילויות יש להיעזר בשבלונות של הצורות . עמוד 50 פעילות 1 בשנים הקודמות למדו התלמידים להיעזר במראה או בקיפול כשהם בודקים או יוצרים שיקוף . כאן אפשר לבקש מהם לנסות לדמיין איזו מהתמונות המקווקוות תשתקף במראה , אם יניחו מראה על הקו האדום . חשוב לשים לב הן לשינוי המגמה של הצורה בשיקוף והן למרחק שלה מקו השיקוף . ( אפשר גם לדמיין קיפול או להיעזר במראה . ) הערות : רוב הבדיקות ייעשו על צורות המתאימות לצורות שבשבלונה . הנקודה הנבדקת תתאים לאחד החורים שבשבלונה . בדיקות של סיבוב סביב נקודת סיבוב הנמצאת על צורה ייעשו בעזרת שקפים . אם יש בנמצא עצם שצורתו גלגל או מאוורר , אפשר להיעזר בו במהלך הלימוד בפרק להדגמת סיבוב של צורות ; אפשר להצמיד אליו צורה , להראות את מרכז הסיבוב של הגלגל ולסובב את הגלגל ( ללא תנועה של הזזה ) , ואז יראו התלמידים כיצד הצורה נראית לאחר סיבוב . ניתן לסובב את הגלגל בזויות שונות . הפרק " סיבוב " מחולק לארבע יחידות : א . שיקוף והזזה ( חזרה ) ביחידה זו חוזרים על הנושאים שיקוף והזזה שנלמדו בשנים קודמות . ב . סיבוב ביחידה זו לומדים לזהות וליצור סיבוב בין שתי צורות , לומדים על נקודת הסיבוב , שיכולה להיות מחוץ לצורה או על צורה , ומציירים ומזהים קישוטי סיבוב . ג . זווית הסיבוב ביחידה זו לומדים לצייר סיבוב של צורות סביב נקודה כלשהי בזווית סיבוב כלשהי ולמצוא זווית סיבוב בין שתי צורות שיש ביניהן סיבוב . ד . סימטרייה סיבובית ביחידה זו לומדים מהי סימטרייה סיבובית .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר