עמוד:3

אמצעים להדגשה: ................................................. 35 .6 מילים נרדפות .................................................... 35 .7 ניגודים 35................................................................ .8 מילים טעונות .................................................... 35 .9 שדה סמנטי ........................................................ 36 .10הגזמה והכללה 36................................................... .11חזרה ................................................................... 36 .12ריבוי שמות תואר .............................................. 36 .13סוגי משפטים ..................................................... 36 אמצעים ליצירת עניין: 36.......................................... .14דו-משמעות ........................................................ 36 .15דימוי, מטפורה, האנשה .................................... 37 .16משחקי לשון 37....................................................... .17שימוש בסלנג 37...................................................... .18משלב גבוה, ניבים ............................................. 37 .19שבירת צירוף כבול 37............................................. אמצעים להתקרבות: 38............................................. .20שאלה .................................................................. 38 .21נוכחות מוען/ת ונמען/ת ................................... 38 אמצעים ליצירת אמינות: ..................................... 38 .22דוגמות, סיפור אישי .......................................... 38 .23נימוקים, נתונים הסברים ................................. 38 .24ציטוט, מובאה .................................................. 38 .25 נושא סתמי - בינוני רבים, שם הפועל .......... 39 אמצעים להמרצה: ................................................. 39 .26 ביטויים מודאליים ........................................... 39 פיסוק בתפקיד רטורי ........................................... 39 תפקידים רטוריים ותחביריים של הפיסוק .......... 39 תרשים: תפקידי האמצעים הרטוריים .................. 40 מתרגלים ................................................................. 41 שעת מבחן - פעילות 12 44....................................... שיעור :4 כתיבת טיעון ................................ 47 מהו טיעון? .............................................................. 47 דוגמה של טיעון ...................................................... 47 מבנה הטיעון ........................................................... 48 מהי הטענה שלי? .................................................... 48 פיתוח של טיעון ...................................................... 49 היגדים לכתיבת טיעון ............................................ 49 תרשים: מבנה הטיעון 49............................................. טיפים ...................................................................... 50 מתרגלים ................................................................. 50 הההההבבבבבנננננההההה וווווהההההבבבבבעעעעעההההה שיעור :1 תהליך הכתיבה ............................ 9 שלבי הכתיבה ......................................................... 9 שלב א: העלאת רעיונות ......................................... 9 שלב ב: תכנון .......................................................... 10 שלב ג: פיתוח .......................................................... 10 מראש פרק לפסקה ................................................. 10 דוגמה להרחבת פסקה 10............................................ תשובות שרוצים לדעת ........................................... 11 ארגון הפסקה .......................................................... 11 פסקת פתיחה .......................................................... 11 פסקת סיום ............................................................. 12 כותרת ...................................................................... 12 שלב ד: עריכה ......................................................... 13 דף עריכה ................................................................ 13 תרשים: תהליך הכתיבה ........................................ 14 טיפים ...................................................................... 14 תרשים: היסודות המארגנים ................................. 15 רשימה של מקדמי ארגון ....................................... 16 טבלת מילות הקישור ............................................. 17 מתרגלים ................................................................. 17 שיעור :2 טקסט שכנוע-טיעון ..................... 25 מהו טקסט שכנוע? ................................................. 25 דוגמה לטקסט שכנוע ............................................. 25 בין דעה לעובדה 25...................................................... פרשנות וביקורת ..................................................... 26 דוגמה לטקסט ביקורת .......................................... 26 אמצעי שכנוע - אמצעים רטוריים ....................... 26 אמצעי שכנוע בפרסומת ......................................... 27 טיפים ...................................................................... 27 מתרגלים ................................................................. 28 שעת מבחן - פעילות 8 ......................................... 31 שיעור :3 אמצעים רטוריים .......................... 33 איך משכנעים? ........................................................ 33 אמצעים רטורים בקטע )מי יגאלנו...( ................... 34 תפקידי האמצעים הרטוריים ................................ 35 נימת הכותבים: ...................................................... 35 .1 איומים ואזהרות או הבטחות .......................... 35 .2 האשמות או שבחים .......................................... 35 .3 קלילות והומור 35................................................... .4 דרמטיזציה ......................................................... 35 .5 אירוניה ............................................................... 35

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר