עמוד:4

א. מיון גופים פעילותקבוצתית)5-4תלמידיםבכלקבוצה( 1 קחו ממארז האבזרים את האוסף הצבעוני של פריסות לבניית גופים: א 5 יט . חלקו ביניכם את הפריסות, כך שכל תלמיד יקבל 453 פריסות ויבנה את הגופים. כל קבוצה צריכה לבנות 19 גופים ( א 5 יט ). (שימו לב: הגופים כ 5 כג ייבנו בשלב מאוחר יותר.) הוראות לבניית הגופים מצורפות למארז האבזרים. שמרו את אוסף הגופים הקבוצתי לכל הפעילויות בפרק זה ובפרקים "חישובי נפחים" ו"גופים משוכללים". 5 התבוננו באוסף הגופים. א. הציעו דרך למיין אותם לשתי קבוצות. הסבירו לפי מה מיינתם. ב. הציעו דרך אחרת למיון הגופים. הסבירו לפי מה מיינתם. ג. משחק: לפי מה מיינתי! תלמידה אחת בקבוצה מחליטה על דרך למיון ואינה מגלה לחבריה. היא מפרידה את אוסף הגופים לשתי קבוצות לפי הדרך שבחרה. התלמידים האחרים צריכים לגלות מהי דרך המיון. דיון דונו בדרכים שונות למיון הגופים. 3 מיינו את אוסף הגופים בדרך הזאת: קבוצה א קבוצה ב כל הגופים הבנויים רק ממצולעים כל הגופים האחרים גופיםהבנוייםרקממצולעיםנקראיםפאונים. המצולעיםשמהםהפאוןבנוינקראיםפאות. למורה: •הכותרת "פעילות קבוצתית" שבראש העמוד נוגעת לפעילויות 351. 4 •במונח גוף מתכוונים לעצם תלת-ממדי.

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר