עמוד:6

ב. הכרת הגליל 1 ל ק ר א ת ה שי עו ר ה ת ב ו נ נ ו ב ג ו פ י ם ה מ צ ו י ר י ם כ א ן : גופיםאלההםג לי לי ם. חפשו בביתכם חפצים שהם גלילים, כמו: קופסאות שונות, כוסות, מטבעות ועוד. הביאו אותם לכיתה. 5 פ עי לו ת ק בו צ תי ת א. קחו מאוסף הגופים שבניתם את הגופים א, ב , ג .גופים אלה הם גלילים. דיון התבוננו בחפצים שהבאתם. מצאו תכונות משותפות לחפצים אלה ולגופים א, ב , ג . ב. גופים אלה אינם גלילים: א ב ג ד ה השוו גופים אלה עם הגלילים א, ב , ג ועם הציורים שבפעילות 1. נסו לרשום תכונות המאפיינות גליל. למורה: • הגופים שהתלמידים מביאים בדרך כלל אינם "גלילים מושלמים": לעתים חסרים בהם בסיסים, לעתים יש בהם בליטות או מגרעות וכדומה. בדיון כדאי להתייחס לתכונות שבעיני התלמידים מאפיינות "גליל אמתי". 6 • ברישום התכונות המאפיינות גליל אין לצפות לניסוחים מדויקים.

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר