עמוד:95

ב. נפח התיבה 6 61 1 לפניכם תיבה המסורטטת בהקטנה. מצאו את שטח הפנים שלה. 4 ס"מ 7 1 קחו את קובייה a שבניתם מדף הגזירה. קחו את קובייה יב ממארז האבזרים. בנו קובייה שאורך צלעה 6 ס"מ וכתבו עליה את האות .d בנו אותה כך: גזרו מקרטון 6 ריבועים חופפים שאורך צלעותיהם 6 ס"מ ובנו מהם קובייה. א. במה שלוש הקוביות דומות ובמה הן שונות! ב. שערו: אם צלע קובייה גBלה פי 2, פי כמה הנפח גדל! הדרכה: בדקו כמה קוביות a ממלאות את קובייה .d ג. השלימו את הטבלה: קובייה a קובייה יב קובייה d צלע (בס"מ5 נפ5 (בסמ"ק5 שט5 פנים (בסמ"ר5 # כיצד משפיע שינוי של אורך הצלעות על הנפח ועל שטח הפנים של התיבה! # הסבירו את הקשר בין הגדלת הצלע של הקובייה להגדלת הנפח. 8 61 1 לפניכם תיבה המסורטטת בהקטנה. לפניכם תיבה המסורטטת בהקטנה. מצאו את שטח המעטפת. א. מצאו את שטח הפנים של התיבה. ב. חקרו כיצד נפח התיבה משתנה כתוצאה משינוי אורכן של צלעות התיבה. הדרכה: הגדילו צלע אחת של התיבה ובדקו אילו צלעות נוספות של התיבה יש להגדיל גם כן כדי שהגוף 6 ס"מ יישאר תיבה. 4 ס"מ בדקו מהו הנפח של התיבה החדשה. ג. בדקו כיצד שטח הפנים משתנה בגלל שינוי אורכן של צלעות התיבה. 95

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר