עמוד:92

ד בעיות מילוליות 1בוצת הדינוזאורים וקבוצת השדים האדומים יצאו להתרים כספים לאגודת הכלב העזוב. ק הנה פירוט ההתרמות קבוצת הדינוזאורים קבוצת השדים האדומים יעל - 23 שקלים רחל - 15 שקלים חן - 3 שקלים דן - 20 שקלים רותם - 3 שקלים לי - 0 שקלים הגר - 7 שקלים אלעד - 10 שקלים דור - 6 שקלים עידן - 11 שקלים דגנית - 9 שקלים ענבר - 4 שקלים שירלי - 4 שקלים ערבה - 17 שקלים גלעד - 3 שקלים נועם - 5 שקלים אופק - 17 שקלים המורה החליט לתת פרס לאחת הקבוצות על ההתרמה המוצלחת שלה. ילדי קבוצת הדינוזאורים וילדי קבוצת השדים האדומים התווכחו ביניהם לאיזו קבוצה מגיע הפרס. דיוןה דעתכם הסבירו את תשובתכם. מ •בדיון שבפעילות 1 רצוי לקבל קריטריונים שונים שיציעו התלמידים לבחירת הקבוצה הזוכה: הקבוצה הזוכה יכולה להיות לא רק הקבוצה שממוצע ההתרמות שלה הוא הגבוה ביותר, אלא גם הקבוצה שהצליחה לאסוף יותר כסף או הקבוצה שיש בה ילד שהצליח להתרים את הסכום הגבוה ביותר וכדומה. •גם בבעיות מילוליות שצריך לחשב בהן ממוצעים רצוי שהתלמידים לא יסתפקו בכתיבת התרגיל המתאים, אלא גם יציירו דיאגרמת עמודות וישנו אותה לדיאגרמת מלבן. מומלץ לדון עם התלמידים על הנקודות האלה: יך נראה מלבן הממוצע מה המשמעות של מספר העמודות שבו - א ה המשמעות של מספר המשבצות הכולל - מ ה המשמעות של גובה המלבן - מ ה המשמעות של כל עמודה בדיאגרמה המקורית, ומה המשמעות של כל עמודה במלבן - מ •שימו לב: בבעיות מילוליות אפשר לכתוב כותרת מתאימה (למשל: יעל, חן...) בתחתית כל עמודה.

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר