עמוד:104

שאלת מחקר מה הייתם רוצים לדעת על צריכת המים בביתכם כתבו שאלות מתאימות. עבודה קבוצתית בחרו בקבוצה שאלה אחת וכתבו אותה כשאלת המחקר. שערו מה יהיו תוצאות המחקר. איסוף נתונים דונו בקבוצה כיצד תאספו את הנתונים לשאלת המחקר ורשמו את החלטתכם: •היכן ייאספו הנתונים •מה יהיה סוג הנתונים (מספרים, מילים) •כיצד ייאספו הנתונים •מי יאסוף את הנתונים •כיצד יאורגנו הנתונים •מה יהיו דרכי המדידה או הספירה •מה יהיה מספר הנתונים שייאספו ניתוח נתונים הציעו דרכים לארגון ולייצוג של הנתונים שאסף כל אחד מחברי הקבוצה, כך שיהיה אפשר להשוות אותם לנתונים שאספו שאר חברי הקבוצה. בחרו בקבוצה את אחת מדרכי הייצוג שהצעתם והכינו אותה להצגה בכיתה על שקף, בריסטול וכדומה. הסקת מסקנות 10התבוננו בייצוגים שבניתם וענו על השאלות. א.איזו משפחה צרכה את כמות המים הגדולה ביותר בתחום ובתקופה שבדקתם ב .איזו משפחה צרכה את כמות המים הקטנה ביותר בתחום ובתקופה שבדקתם ג .מהו היום או החודש שנצרכה בו כמות המים הגדולה ביותר בתחום ובתקופה שבדקתם ד.מה אפשר ללמוד על צריכת המים בתחום שבדקתם בקרב משפחות אחרות שבדקתם הסבירו. ה .אילו מסקנות נוספות אפשר להסיק מתוך הייצוג שלכם כתבו שלוש מסקנות כאלה. •במשימה 5 - דוגמאות לשאלות מחקר: מהו מספר כוסות המים הממוצע שכל אחד מבני המשפחה שותה ביום אחד כמה פעמים ביום בני המשפחה מדיחים את האסלה במים כמה זמן אורכת המקלחת של כל אחד מבני המשפחה •במשימה 7 תלמידי כל קבוצה נדרשים להחליט על כמה פרטים בהתאם לשאלת המחקר. המטרה היא להדריך אותם מה יש להבי א בחשבון בתכנון המחקר שלהם: לדוגמה, היכן ייאספו הנתונים יש אפשרויות שונות: כל ילד בביתו, ריאיונות של משפחות וקרובים, בדיקת הנתונים של צריכת המים בחשבון הארנונה ועוד. פירוט נוסף של משימה זו אפשר למצוא במדריך למורה. •חשוב לבדוק מהו המשתנה של כל קבוצה - צריכת המים הביתית לחודש, צריכת מים לשתייה ביום וכדומה.

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר