עמוד:284

תקלה באחד המחסומים מוגדרת כמצב שבו המחסום לא התרומם תוך 8 שניות מרגע שנהג הרכב הנכנס לחניון לחץ על לחצן הפתיחה . ב . פירוט הדרישות ממערכת הבקרה של החניון בקר מתוכנת מבקר את פעולתם של המחסומים בחניון ואת פעולת יחידות החיווי המציגות את תפוסת החניון . הבקר המתוכנת קולט את הנתונים מהחישנים המזהים את מצבן של זרועות המחסומים , ומהחישנים המזהים הימצאות של רכב ( ים ) מתחת למחסום . כאשר מגיע רכב לאחד המחסומים ומבקש לעבור דרכו , הבקר המתוכנת מאפשר לפתוח או לסגור את המחסומים בכניסה וביציאה , בהתאם לכמות הרכבים הנמצאים באותו רגע בחניון . הבקר מונה את מספר הרכבים הנכנסים ואת מספר הרכבים היוצאים , מפעיל בהתאם את נורות החיווי על מצב החניון , ומונע את פתיחת מחסום הכניסה , במידה שהחניון מלא . נורות החיווי הממוקמות בכניסה לחניון פועלות בצורה הזו : – כאשר החניון מלא , מופעלת הנורה האדומה ; – כאשר החניון אינו מלא ( בכל מצב שיש מקום חנייה , ( מופעלת הנורה הירוקה . נורות החיווי הממוקמות ברחוב מופעלות בצורה הזו : – כאשר החניון מלא מופעלת הנורה האדומה ; – הנורה הירוקה , המסמנת חניון פנוי , תופעל רק לאחר שיצאו 3 רכבים מהחניון והתפנו 3 מקומות חנייה ( ולא מיידית לאחר יציאת הרכב הראשון . ( תנאי זה נדרש כדי למנוע מצב שבו נהג מתקרב לחניון ומגלה כי עד הגיעו לכניסה , מישהו הקדימו והחניון כבר מלא . ? שאלה 4 . 10 קראו את תיאור החניון , ורשמו : א . כמה מבואות דרושים לבקר כדי שיוכל לבצע את הפעלת החניון ? ב . כמה מוצאים דרושים לבקר לצורך ביצוע הבקרה על החניון ?

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר