עמוד:159

הדרך המקובלת להתגבר על הבעיות , הנובעות מזרמי מערבולת , היא לחלק את הגוף המתכתי ללוחיות ( כלומר : פחיות ) מתכת רבות ודקות , המבודדות זו מזו על-ידי שכבה מבודדת . באיור 2-7 א מתואר גוף מתכתי בצורת תיבה ; ובאיור 2-7 ב מתואר גוף מתכתי , המחולק ללוחיות רבות ודקות . כתוצאה מחלוקה זו , זרמי המערבולת נעים לאורך הלוחיות השונות , ומסלול הזרמים נעשה ארוך יותר , בהשוואה לאורך המסלול של הזרם , לפני חלוקת הגוף . ניתן להיווכח בכך , אם משווים את המסלול שבאיור 2-7 ג – למסלול שבאיור 2-7 ד . כזכור , ההתנגדות של מוליך נמצאת ביחס ישר לאורכו . מאחר שבגוף המתכתי , המחולק ללוחיות , מסלול הזרמים ארוך יותר , מתקבלת התנגדות גדולה יותר לזרמי המערבולת . מכונות חשמל שונות בנויות מלוחיות מתכת , כדי להקטין את זרמי המערבולת . לעומת זאת , יש מקרים שבהם משתמשים בתעשייה בזרמי מערבולת , כדי לחמם גופים מתכתיים . איור 2-7 חלוקת גוף מתכתי ללוחיות , כדי להגדיל את התנגדותו לזרמי מערבולת

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר