עמוד:227

בהוראה הראשונה , תכנית הקישור דואגת להגדיר את הכתובת האפקטיבית של המשתנה . ההוראה השנייה , לעומת זאת , מכילה רישום מפורש של כתובת המשתנה a ומשמעותה ו העתק את הנתון , מכתובת הנמצאת בהיסט של 1234 h בתים מכתובת תחילת סגמנט , DS אל אוגר . AX בדרך כלל , שימוש בצורה המפורשת DS : [ offset ] אינו מומלץ כי בזמן כתיבת התכנית איננו יודעים את הכתובת שבה יאוחסן הנתון , ולכן יהיה עלינו לחשב באופן ידני את ההיסט של הנתון . בנוסף לכך , שימוש בשם משתנה מסייע להבין גם את תפקידו בתכנית ולכן משפר את הקריאות שלה . בדרך-כלל , זמן הביצוע של הוראות בשיטת מיעון מיידי ובשיטת מיעון אוגר , קצר יותר מאשר זמן הביצוע של אותן הוראות בשיטת מיעון ישיר . זמן ביצוע הוראות בשיטת מיעון ישיר ארוך יותר , מפני שבמהלך ביצוע מחזור ההבאה-והביצוע של הוראות אלו יש מספר פניות : פנייה אחת מתבצעת בפעולה הראשונה לקריאת ההוראה עצמה , פנייה שנייה מתבצעת בפעולה השלישית , כדי לקרוא מן הזיכרון את הנתון עצמו ( במידה והאופרנד הוא אופרנד מקור ) ופנייה שלישית מתבצעת בפעולה החמישית , כדי לכתוב את הנתון בזיכרון ( במידה והאופרנד הוא אופרנד היעד . ( דוגמה 6 . 2 נשנה את קטע התכנית שבדוגמה 6 . 1 ונשתמש בשיטת מיעון ישיר ונחשב את זמן הביצוע המשוער של התכנית : אתחול מונה הלולאה mov ex , 100 גוף הלולאה ; again : add a , 2 ; a < - a + 2 אי 1 ר bA שיטת מיעון ישיר

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר