עמוד:16

כתיבה בעקבות הערכה ומשוב התהליך של כתיבת ההמלצה יכלול מתן משוב לכל תלמיד . בעקבות המשוב ישכתבו התלמידים את התוצר שלהם . המשוב יכול להיות משוב של המורה או משוב של עמיתים . משוב יעיל לכתיבה משוב לטקסט הוא אמצעי מרכזי בתהליך של המעבר מכותב טירון לכותב מיומן . כדי שהמשוב אכן יסייע לתלמיד בשיפור ההמלצה שכתב - מחד , ובשיפור יכולת הכתיבה הכללית - מאידך , על המשוב להיות יעיל וממוקד . המשוב נכתב מנקודת מבט של מומחה , אבל תוך התחשבות בתלמיד כנמען . מנקודת מוצא זו נובעים כמה עקרונות : . 1 המשוב יעסוק בעיקר בנקודות מרכזיות הנוגעות להיבטים של כתיבת המלצה , כפי שדובר בכיתה . . 2 המשוב יכלול הסבר ברור של הטעון שיפור , ובמידת האפשר - הצעות לשיפור . . 3 המשוב יעסוק במספר מצומצם של עניינים , כדי שהתלמיד יהיה מסוגל להפיק ממנו תועלת ) וכדי שלא ירפו ידיו . ) ... חשוב להדגיש בכיתה שהמשוב הינו כלי עבודה משותף , שעומד לרשות כל תלמידי הכיתה ומזמן להם פיגומים לכתיבה . חשוב להדגיש את הערך ואת התועלת של משוב עמיתים . פרסום לסיכום הפעילות יוכן אוגדן , מודפס או דיגיטלי , שיכלול את כל העבודות של הילדים . לקראת ארגון האוגדן , אפשר למיין את המקומות ביחד עם הילדים , במטרה ליצור שערים באוגדן . הילדים יכולים להציע דרכים שונות למיון : לפי המיקום בארץ , לפי אופי המקום , לפי סוגי הפעילויות במקום ועוד . במפגש עם ההורים או כמבוא לאוגדן אפשר להציג את תהליך הכנת האוגדן .

ישראל. משרד החינוך


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר