עמוד:24

קריאת הטקסט יישום המיומנות של הפקת מידע מהכריכה האחורית עבודה עצמית או בקבוצות - בוחרים ספר שעדיין לא קראו ) מספריית הכיתה או שמביאים מהבית . ) קוראים את הכיתוב על הכריכה האחורית ובודקים : מבחינת התוכן : על מה מסופר בספר , מיהן הדמויות ? מבחינת מבנה הספר : מה מכיל הספר - סיפורים קצרים או סיפור אחד ? מהו סוג הסיפור - סיפור אגדה , סיפור שיכול להיות אמיתי , ספר מתח , הרפתקאות ? איך מה שכתוב על הכריכה מסקרן את הקוראים לקרוא את הספר כולו ? האם יש מידע על המחבר של הספר ? הצעה נוספת לתלמידים אוהבי קריאה - אפשר להציע לכתוב כיתוב לכריכה אחורית של ספר שהם קראו . הפקת מידע גלוי ומשתמע מהכריכה האחורית קוראים את הכיתוב שעל הכריכה האחורית . בודקים מה מתוך מה שכתוב על הכריכה כבר ידוע לנו מהפרקים שקראנו , ומהו המידע החדש שמתגלה כאשר קוראים את הכיתוב שעל הכריכה . מבקשים מהילדים לקרוא את השאלות המופיעות בכריכה , ושואלים מה לדעתם המטרה של שאלות אלה .

ישראל. משרד החינוך


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר