עמוד:26

פעילות 8 יש לציין שכל מבחנה יכולה להכיל 0 . 1 ליטר , כפי שמופיע בעמוד כולו . אפשר להציע לתלמידים להשתמש בפסי המאיות או ברב דף , 27 שם ניתן לצבוע בכל פעם שלוש מבחנות שבכל אחת מהן כמות שונה של נוזל , כפי שנדרש בשאלה . לאחר שהציגו התלמידים את הצעותיהם , אפשר לשאול אותם כיצד מצאו אפשרויות שונות מתאימות , כלומר , באיזו דרך פעלו . אפשר להוסיף ולשאול באיזה אופן הם היו פועלים אילו היו מתבקשים להציע אפשרויות נוספות . שאלה זו מכוונת לכך שאפשר , כמובן , למצוא את הכמויות בכל מבחנה בדרך של ניסוי וטעייה , אך אפשר גם למצוא דרך שיטתית לכך . למשל , לרשום שלושה מספרים שסכומם 0 . 2 המייצגים את כמויות הנוזל במבחנות : מבחנה א מבחנה ב מבחנה ג 0 . 1 ל' 0 . 05 ל' 0 . 05 ל' כעת , כשמחפשים אפשרות נוספת , ניתן להפחית כמות של נוזל מאחת המבחנות ולהוסיף אותה למבחנה אחרת או לשתיים האחרות . הנה שתי דוגמאות : מבחנה א מבחנה ב מבחנה ג דוגמה 0 . 09 : 1 ל' 0 . 06 ל' 0 . 05 ל' דוגמה 0 . 08 : 2 ל' 0 . 06 ל' 0 . 06 ל' עמודים 44-41 עמודים אלה עוסקים בהבנת המבנה העשרוני של מספר עשרוני שיש בו מאיות ובתרגילי חיבור וחיסור פשוטים הקשורים למבנה המספר . עמוד 41 בעמוד זה עוסקים ביישום של המבנה העשרוני - שימוש בכסף . כדי שתהיה התאמה בין המבנה העשרוני למטבעות , הומצאו כאן מטבעות שאין בכסף הרגיל . הפעילויות האלה מתרגלות את הבנת המבנה העשרוני של המספר וכן חישוב של תרגילי חיבור פשוטים . שימו לב , בסכום של תומר אין מטבעות של לירה ו 0 . 1 לירה , ולכן במספר המתאים ( 40 . 02 ) מופיעים אפסים "שומרי מקום" - זהו אחד המצבים היותר קשים כשמתאימים מספר לכמות וחשוב לתרגל מצבים כאלה . מומלץ להרבות במשימות כמו אלה שבפעילות . 11 ניתן לפתוח בהן שיעורים גם בהמשך הוראת הנושא . דוגמאות למשימות מאותו הסוג : רב דף 28 מתאים לעמוד . 43

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר