עמוד:31

ג . משבר פשוט למספר עשרוני בעזרת הרחבה ( עמודים 58-55 בחוברת לתלמיד ) בפרקים הקודמים כבר עסקו התלמידים במעבר משבר שמכנהו אינו 10 או 100 למספר עשרוני . מעבר זה נעשה על ידי השוואה לעשיריות ולמאיות ולשם כך השתמשו בפסי העשיריות ובפסי המאיות . לדוגמה , כדי למצוא מספר עשרוני השווה ל 3 מסמנים שלושה רבעים על פס הרבעים , מניחים לידו פס מאיות ומסיקים ש . 3 = 75 = 0 . 75 ביחידה הנוכחית לומדים להשתמש באלגוריתם של הרחבה : כדי למצוא לשבר נתון את המספר העשרוני השווה לו , יש להרחיב את השבר ( אם ניתן ) לשבר שמכנהו 10 או 100 וכדומה . עמוד 56 פעילות 4 כפעילות פתיחה מומלץ לפעול בשברים פשוטים . השלימו שברים מתאימים : פעילות 5 פעילות זו משמשת מעין סיכום למספרים העשרוניים ולקשר שלהם לשברים פשוטים . מומלץ לבקש מהתלמידים שירשמו גם שבר מתאים לכל פס נוסף על המספר העשרוני . לאחר מכן אפשר לבקש מהם להתבונן בפסים הצבועים ובמספרים שרשמו ולענות על השאלות האלה : - מהו המספר העשרוני הקטן ביותר ( הגדול ביותר ) המופיע בציור ? - מצאו סדרת מספרים המתחילה ב . 0 . 1 מהו גודל הקפיצה ? - מצאו שברים שונים השווים ל - . 0 . 5 מצאו כמה שיותר שוויונות בפסים הצבועים . נסו להשתמש גם במספרים עשרוניים וגם בשברים . למשל : - . 2 = 8 = 0 . 4 , 1 = 0 . 5 מצאו מספר עשרוני גדול ( קטן ) מ . 0 . 3 - מצאו מספר עשרוני גדול מ 3 וקטן מ 5 ( למשל , - . ( 0 . 4 איזה מספר עשרוני יש להוסיף ל 19 כדי להשלים ליחידה שלמה ? עמוד 57 יש להנחות את התלמידים לפעול בשלבים : למצוא מספר עשרוני מתאים לשבר ואז לחבר את השברים . בסעיף ב יש לבקש הצעות שונות לתבלינים שמשקלם הכולל 0 . 55 ק"ג . למשל : שתי שקיות כורכום ושקית פלפל שחור או : שלוש שקיות אורגנו ושקית כורכום . בפעילות האתגר - בשלב הראשון יש לבקש הצעות שונות לתבלינים שמשקלם הכולל 0 . 80 ק"ג . למשל : שלוש שקיות כורכום ושקית פלפל שחור או שמונה שקיות אורגנו .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר