עמוד:32

בשלב השני אפשר להציג שאלות כגון : - האם אפשר לקנות שקיות מסוג אחד בלבד שמשקלן הכולל 0 . 80 ק"ג ? מאיזה סוג וכמה ? האם יש רק אפשרות אחת ? - האם אפשר לקנות פחות מ 4 שקיות שמשקלן הכולל 0 . 80 ק"ג ? אם כן , אילו סוגים ? אם לא , הסבירו מדוע . רב דף 36 מתאים לעמוד . 57 לקראת אלפיות במספרים עשרוניים - עמוד 58 כהכנה למספרים עשרוניים שיש בהם עשיריות , מאיות וגם אלפיות ( כלומר כשיש למספר שלוש ספרות אחרי הנקודה ) התלמידים מתרגלים חיבור וחיסור של שברים פשוטים בעשיריות , מאיות ואלפיות . בדוגמה שבפעילות 1 מזכירים לתלמידים את המכנה המשותף של 100 , 10 ו . 1 , 000 יש חשש שתלמידים יחברו עשיריות , 7 מאיות 1 ואלפיות 8 באופן אוטומטי ויגיעו לתוצאה נכונה אך לא מתוך הבנה . למשל , בתרגיל ב : + + 1 , 000 = התלמידים יצרפו את שלוש הספרות 1 , 8 ו 7 ויציבו את המספר המתקבל , , 817 במונה . כדי לוודא שהתלמידים מבינים את המבנה העשרוני אפשר לתת להם תרגילים שיש בהם גם שבר שהמונה שלו הוא דו ספרתי , לדוגמה : 6 + 21 + 1 7 = או שבר שהמונה שלו הוא תלת ספרתי , לדוגמה : , . 5 + + 207 = 000 10 100 1 , 000 פעילות פתיחה מסכמים עם התלמידים שעד כה השתמשנו בפסי יחידה , בפסי עשיריות ובפסי מאיות לייצוג מספרים עשרוניים . המורה מבקשת : - כתבו את השבר אלפית . - איך תראו אלפית בפסים ? תיאורטית יש לחלק את היחידה לאלף חלקים שווים או בפס המאיות לחלק כל מאית לעשרה חלקים שווים . מובן שבשל אורכו של הפס אי–אפשר לעשות זאת . - איך תרשמו אלפית בטבלה העשרונית ? איזה טור תוסיפו לטבלה ? - איך כותבים אלפית כמספר עשרוני ? ( 0 . 001 ) ובמילים ? ( אפס נקודה אפס אפס אחת . (

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר